Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 11., csütörtök

Om Ali



Azt hiszem, a blogom történetében ilyet még nem írtam: ez a desszert az első 5 legfinomabb édesség között szerepel, amit valaha is ettem. Nos, kérem szépen újabb Nigella alkotást hoztam /Ildy biztos örülni fog, csak a mazsolának nem :( /. Az angol vajaskenyér-felfújthoz  hasonlít szerintem is, csak itt az előre megvajazott réteslapokat diófélékkel és aszalt gyümikkel rakosgatjuk egy tűzálló tálba, amit tejszínnel gazdagított édes tejjel öntünk nyakon. Elképesztően egyszerű elkészíteni. Az íze pedig könnyű, kényeztető és fantasztikusan illatos. A szerecsendió illata pedig, miközben sül ez a finomság, belengi a lakást....fantasztikus! Ennél jobban  már nem is lehetne karácsonyi hangulatom. Igyekeztem a képeket is ünnepélyesre készíteni, úgy ahogy sikerült is szerintem, de nem éppen egy fotogén étel.  :-D Egy a lényeg: mennyei az íze, és biztos, hogy készítek még ilyet! :-DD


Hozzávalók:

  • 200 g rétestészta
  • 100 g vaj megolvasztva, meg egy kevés a forma kikenéséhez
  • 60 g szmirnai mazsola (nekem sima volt; Ildy + Csibe +, aki nem szereti kihagyja, vagy rak bele mást; az aszalt füge szerintem nem lehet rossz benne)
  • 75 g aszalt sárgabarack, apró kockákra vágva
  • 75 g mandulaforgács
  • 50 g fenyőmag
  • 1 l zsírdús tej 
  • 3 dl zsírdús tejszín
  • 100 g finom szemű kristálycukor (legközelebb mézzel fogom kipróbálni)
  • friss szerecsendió
  • 2 db sütőtepsi
  • egy 20 cm átmérőjű tortaforma





    Elkészítése:

    (6-8 adag lesz belőle)

    1. Melegítsük elő a sütőt 150°C-ra (gázsütőnél 2-es fokozat).

    2. Kenjük meg a rétestésztalapokat vajjal, majd mintha csak nedves rongyok lennének, teregessük őket szét a két tepsin. tegyük a sütőbe 20 percre, amíg szép aranyszínűre és ropogósra sülnek.

    3. Most emeljük a hőfokot 240°C-ra (gázsütőnél 9-es fokozat).

    4. Vajazzuk ki a formát, és tegyünk az aljára egy réteg rétestésztát. Majd szórjunk rá mazsolát, sárgabarackot és a dióféléket, és így folytassuk a rétegezést, amíg minden el nem fogy.

    5. Egy fazékban melegítsük forrásig a tejet, a tejszínt és a cukrot. Ha már majdnem bugyog, öntsük a gyümölcsös-diós tésztára, reszeljünk a tetejére egy kis szerecsendiót. (Én egy csipetet kevertem a tejbe is!)

    6. Tegyük a sütőbe kb. 10-15 percre, hogy szép aranybarnára süljön, és a hő kicsit felhullámosítsa.

    7. Hagyjuk néhány percig hűlni, majd szedjük kisebb tálkákba.


    Forrás: Nigella Lawson: Hogyan váljunk házi istennőkké (Ha jól tudom, ez egy egyiptomi étel. Ha nem így van, javítsatok ki nyugodtan!)

    14 megjegyzés:

    1. óóóó ez valóban ütős! szuper képet csináltál!
      El fogom készíteni, elhiszem Neked, hogy ennyire fincsi :)

      VálaszTörlés
    2. Ami! Várom a visszajelzésed! Kíváncsi vagyok, hogy neked ízlett-e?! :-D

      VálaszTörlés
    3. Juj ez tényleg fenségesen néz ki, biztos isteni.

      VálaszTörlés
    4. Kiszámoltam, ez a finomság 4400 kalória :-O Kár volt kíváncsiskodni ;)

      VálaszTörlés
    5. Nigellával egyébként is jóban vagyok, ráadásul amit írtál róla és a kép is nagyon meggyőző! :) Muszáj lesz kipróbálni!

      VálaszTörlés
    6. Én nem számoltam ki a kalóriát, de gondolatban növeltem a ruhaméreteimet hozzá. :D Mmm, nagyon fincsi lehet.

      VálaszTörlés
    7. ::)))))
      Aztadeszuper! Isteni hozzávalók, és milyen csodásan megcsináltad! A fotót is!:) Meg a tányérok! Na szóval, ez így tökéletes:)

      Hehe, én is inkább nagyobb gatyát veszek, mint hogy az ilyenekről lemondjak!:)

      VálaszTörlés
    8. Köszönöm mindenkinek, aranyosak vagytok! Amúgy pedig kalória ide, kalória oda...néha úgy megkívánom az ilyen desszerteket...egyszer élünk alapon. Vagy veszek nagyobb gatyót, vagy tornázok többet, de a világért se hagynám ki, mert nagyoooon finom! :))) Tessék bátran kipróbálni!

      VálaszTörlés
    9. Gyönyörűek lettek a képek, jó kis promó ennek az ételnek... Bár sajnos én most épp fogyiban, de elraktározom az ötletet későbbre. :)

      VálaszTörlés
    10. Ez fincsi, én már ettem, de nem készítettem még. De mitől lesz remegős? Mindenhol azt írják, hogy addig kell sütni, míg remegős nem lesz. Mitől válik azzá, ha nincs benne tojás?

      VálaszTörlés
    11. Szösz! Nekem se lett a szó szoros értelmében véve remegős. Nem is tudom, hogy lehetne leírni az állagát. Mindenesetre szívből ajánlom kipróbálásra, mert nagyon finom! :-D

      VálaszTörlés
    12. Szia! Idén októberben Katarban jártam, ott találkoztam ezzel a finomsággal, minden nap ettünk belőle a szállodában. Úgy neveztük el, hogy "ronda, de finom" :) Imádtuk sokan! Az állaga szinte folyós volt, csak a teteje volt remegős. Ott "Um Ali" - nak olvastam a kis táblácskán az edény mellett. A kedvencem lett és hála Neked, most ki is próbálhatom! Köszi! :)

      VálaszTörlés