Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 29., hétfő

Csőben sült kelbimbó baconnel



Mint azt már sokszor említettem, kedvelem a könnyen, hamar összedobható fogásokat. Ilyet állítottam össze tegnap is - megint nem volt sok időm a főzőcskézésre -, a kelbimbót előző este megfőztem, és amikor hazaértem, csak a besamelmártást kellett elkészítem, a szalonnát felkockáznom, a sajtot lereszelnem. Azonnal toltam a sütőbe, 20 perc múlva pedig tálalva volt az étel. Magában /"egytálételként"/ is csodás, de ha szeretnénk, akkor köretként fűszeres sült hús mellé is kínálhatjuk. Aki pedig esetleg nem rajong a húsfélékért, nyugodtan kihagyhatja a bacont /párolt gombát tehet esetleg mellé/. Minden variációja elképesztően finom!!! :-D



Hozzávalók:

kb. 4 személyre


  • 50 dkg megpucolt, megmosott kelbimbó
  • 12 szelet bacon
  • 10 dkg reszelt sajt (füstölttel készítettem)
  • 4 dl tej
  • 2 csapott ek. liszt
  • 4 dkg vaj
  • őrölt fekete bors
  • őrölt szerecsendió


Elkészítése:


1. A kelbimbót sós vízben megfőztem, leszűrtem, félbevágtam.

2. A vajat felolvasztottam és a lisztet egy kicsit megpirítottam rajta, majd folyamatos kevergetés melllett hozzáöntöttem a tejet.

3. Sóztam, borsoztam, őrölt szerecsendióval ízesítettem.

4. Amikor besűrűsödött a mártás, félrehúztam a tűzről és belekevertem a reszelt sajt felét.

5. A félbevágott kelbimbók felét egy tűzálló porcelán tálba rétegeztem, erre halmoztam egy réteg kockákra vágott bacont, megint egy réteg kelbimbó és bacon következett.

6. A tetejére öntöttem a sajtos mártást, majd rászórtam a maradék sajtot.

7. 180°C-ra előmelegített sütőbe toltam, addig sütöttem, amíg a sajt meg nem pirult a tetején. (20-25 perc kb.)


Megjegyzés: Elnézést, hogy csak félkész állapotban készült róla kép, de annyira finom, hogy fotózásra egy morzsa sem maradt belőle! Legközelebb, ha készítek, akkor mindenképpen megörökítem a végeredményt is! :-)))

9 megjegyzés:

  1. na, meghiszem azt, hogy minden variációja finom.

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy nem csináltál fotót a készételről is. Biztos nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés
  3. 4Gyerek, Mézeskalács! :-)))

    Hobbychef! Ne haragudj, hogy nincs a végeredményről fotó, de annyira finom, hogy azonnal elfogyott! :-DDD Legközelebb - ígérem - megörökítem, és felteszem! :-DD

    VálaszTörlés
  4. Imádnám!!! Imádnám!!! Imádnám!!!! Szuper jó, és tutira nagyon finom. Szerencsére a férjem is kezdi megkedvelni a kelbimbót, így viszem is az ötletet.:))

    VálaszTörlés
  5. Nem csodálom, hogy egyből felfaltátok :))

    VálaszTörlés
  6. Milyen jól néz ki, ide vele! :)

    VálaszTörlés
  7. Azt el is hiszem,hogy finom volt.Nagyon szeretem a kelbimbót.Érdekes,mert gyerekként meg utáltam.Most meg imádom.Fel kell nőni ehhez is:-)

    VálaszTörlés