Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 12., péntek

Sárgarépa juharsziruppal és dióval





Már egy ideje izgatottan készülődök a karácsonyra, ehhez hozzá tartozik az is, hogy beszereztem az ünnepekre vonatkozó "szaklapokat". Ez a recept is az egyik adventi kiadványból származik, azonban én pekándió helyett dióval készítettem. (Ha valaki tudja, hol lehet venni egész pekándiót, légyszi írja meg nekem kommentben. Köszönöm előre is!) Ajánlják ezt az ételt "vegetáriánusoknak, a hús mellé változatosabb köretet keresőknek, de feltálalhatjuk akár az ünnepi menü részeként- vagy csak úgy, hogy télen is egészségesek legyünk". Én sem fűznék mást hozzá, inkább írom is a receptet.  :-)))

Hozzávalók:

(8 személyre)
  • 1 kg sárgarépa hámozva, hosszában negyedekbe vágva
  • 1 ek olívaolaj
  • 4 ek. juharszirup
  • 2,5 dkg dió (eredetileg: pekándió)
  • őrölt bors

Elkészítése:

1. Melegítsd elő a sütőt 220°C-ra.

2. Terítsd szét a sárgarépát egy tepsiben, locsold meg az olajjal, sózd, borsozd.

3. Takard le alufóliával, és süsd 10 percig.

4. Vedd le a fóliát, aztán süsd 20 percig.

5. Ekkor öntsd rá a juharszirupot, szórd meg a dióval és told vissza a sütőbe még 10 percre, amíg a répa megpuhul és a dió is illatosra pirul.

Nagyon-nagyon finom és laktató! :-D

Forrás: Éva Advent 2010.

10 megjegyzés:

  1. Milyen ötletes összeállítás!
    ÉS a juharsziruptól egészen egyedi ízt kap, nyami! Máris küldheted! :)

    VálaszTörlés
  2. Szuper, nagyon tetszik! Pekándiót én (Vecsés, hiper) Tesco-ban láttam.

    VálaszTörlés
  3. Ügyi vagy, Mézi, annnnyira guszta!! Ropogósra sült csirke mellé...ahh:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon izgalmas köret a karácsonyi pulykasült mellé.

    VálaszTörlés
  5. Szuper! Nagyon jó kis ízkombináció lehet! Pekándiót Aldiban láttam, egyébként a hagyományos dió szerintem jobb, karakteresebb, finomabb íze van, pláne kicsit pörkölten.:) Ne bánkódj, ha nem találsz méregdrága pekándiót!

    VálaszTörlés
  6. Különleges párosítás, ma nálunk is sárgarépás ebéd van .-)

    VálaszTörlés
  7. Lányok! Köszönöm a kedves hozzászólásokat, tippeket a pekándióra. :)

    Elifet és Ildikót sok szeretettel köszöntöm nálam! Örülök, hogy nálam jártatok. Gyertek nyugodtan máskor is! :-D

    Ms. Poppy! Köszi a tippet, szerintem maradok a sima diónál, az úgy is van rengeteg a kertben. :-))

    Ottis! Egyre járt az agyunk répa terén. :)) Kíváncsi vagyok nagyon, hogy nálad mi készült belőle?! :))

    VálaszTörlés
  8. Annyira nagyon guszta!...és istenien hangzik!

    VálaszTörlés