Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 9., csütörtök

Joghurtos kifli



Ezek a kiflicskék még a májpástétommal együtt készültek. Első gondolatom az volt, hogy bagettet sütök hozzá, Ms. Poppynál  járva meg is akadt a szemem a joghurtos bagetten, de végül mégis kifli alakot öltött a tészta. A recept teljesen megegyezik a bagettével, csak a formázásnál tértem el, de ez semmist sem vont le az élvezeti értékéből. Egy morzsa sem maradt, de tényleg!:-)) Szuper recept, köszönöm Ms. Poppynak!



Hozzávalók:

  • 20 dkg rétesliszt
  • 10 dkg sima liszt
  • 20 dkg Graham-liszt
  • 2,5 dl natúr joghurt
  • 1 dl langyos víz
  • 4 ek. olaj
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 csipet aszkorbinsav
  • 1,5 csapott tk. tengeri só
  • 1 tk. méz
  • magvak a tetejére: pl. len vagy szezám




Elkészítése:


1. A langyos mézes vízbe belemorzsoljuk az élesztőt és 1 ek. lisztet. Kenyérsütőgéppel vagy a robotgép dagasztóspiráljával sima tésztát dagasztunk.

2. Lisztezett kelesztőtálban a duplájára kelesztjük, lisztezett deszkán jól átdolgozzuk, majd négy részre osztjuk.

3. Minden részt köralakra nyújtunk, egy éles késsel 4 részre vágjuk, jó szorosan feltekerjük.

4. A kifliket szilikonlappal bélelt tepsire helyezzük, langyos helyen újra a duplájára kelesztjük. A tetejüket lespricceljük vízzel, megszórjuk tetszés szerinti magvakkal.

5. 190°C-ra előmelegített sütőben nagyjából 15-20 perc alatt sülnek aranybarnára.



11 megjegyzés:

  1. Hű, ez most jól esne nekem is.:) Még nem is gondolkoztam a kifli formán, pedig jól áll neki, abszolút. Milyen szép foszlós lett!
    Nagyon örülök, hogy kipróbáltad, így nem csak én mondom, hogy finom.:P

    VálaszTörlés
  2. Isteni a sok maggal látványra is. Gondolom ízre méginkább. Ügyi vagy!:)

    VálaszTörlés
  3. Erősen próbálok barátkozni a nem csak és kizárólag "fehér" lisztből készült péksüteményekkel . Szerintem ezek a kiflik kezdetnek pont jók lennének :) !

    VálaszTörlés
  4. Finom, foszlós tésztájúnak néz ki.:-)

    VálaszTörlés
  5. gyönyörűek lettek. Szívesen beleharapnék

    VálaszTörlés
  6. Ebből kérek szépen kóstolót :)

    VálaszTörlés
  7. Lányok! Köszi mindenkinek! :-)))

    Tücsök! Hidd el amellett, hogy egészséges, nagyon finomak is! Tégy vele egy próbád, hidd el, nem fogod megbánni!

    Ms.Poppy! Köszi még 1x a receptet, nagyon bejött nálunk! Biztos, hogy rendszeresen készítem majd! :-)))

    VálaszTörlés
  8. Megsütöttem, igaz egy kicsit változtattam rajta (tk liszt graham helyett, kefírrel, burgonyapehellyel) és ISTENI :)

    VálaszTörlés
  9. Gomba!Nagyon örülök, hogy ízlett Nektek is! Én is szoktam a te általad leírt változatot készíteni, nem is tudom, hogy melyik a finomabb?! :-)))) És nagyoooon köszönöm, hogy visszajeleztél! :-)))

    VálaszTörlés