Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 16., csütörtök

Porhanyós kiflik gesztenyével töltve



A karácsonyi aprósüti áradat újabb darabja következik, amit Wise Lady receptje alapján készítettem. Tölteléknek (ismét) - a számomra megunhatatlan - gesztenyemasszát használtam, de dióval, mákkal is nagyon finom. Végtelenül egyszerű összeállítani, és tényleg nagyon porhanyós: csak úgy omlik a szánkban. Elképzelhető, hogy karácsonyra is sütök belőle egy újabb adagot. :-))) 

Jah! Dobozba csomagolva ajándékénak is nagyszerű! Minél tovább áll, annál finomabb! :-)))

Szerintem dupla adaggal érdemes indítani, mert nagyon hamar fogy!!! :-DDD


Hozzávalók:

a tésztához:

  • 200 g finomliszt
  • 100 g rétesliszt
  • 200 g vaj
  • 0-5 -1 dl víz
  • 1 ek. ecet
  • 50 g házi vaníliás porcukor + a forgatáshoz
  • egy csipet só

a gesztenyés töltelékhez:

  • 500 g mélyhűtött gesztenyemassza
  • rum (ízlés szerint)
  • őrölt fahéj (ízlés szerint)

Elkészítése:


1. A kimért liszthez hozzáadjuk a puha vajat, az ecetet és a sót.

2. Homogén tésztává gyúrjuk. Rögtön felhasználhatjuk, de sokkal finomabb, ha egy éjszakát áll. (Én pihentettem.)

3. Lisztezett deszkán 2 mm-re nyújtjuk, majd 8 cm-es köröket szaggatunk.

4. A maradékot összegyúrjuk, és addig szaggatjuk a köröket, amíg a tészta tart.

5. Ezután púpos kávéskanálnyi tölteléket helyezünk rá, és széjjelebb húzzuk, hogy a kör átmérőjén végig legyen belőle.

6. Felcsavarjuk. Ha mindegyikkel kész vagyunk, tepsire helyezzük úgy, hogy előtte kicsit megkanyarítjuk, hogy kifliforma legyen. /A töltelékhez a gesztenyemasszát felolvasztjuk, majd kikeverjük a fahéjjal és a rummal./


7. Sütőpapíros tepsire helyezve, 200°C-ra előmelegített sütőben nagyjából 15 perc alatt sülnek meg.


8. Még forrón porcukorba forgatjuk a kifliket.




Megjegyzés: A maradék töltelékből gesztenyegolyókat formázhatunk. A recept holnap jön!


Wise Ladynek nagyon köszönöm a receptet! :-)))
.

13 megjegyzés:

  1. Csúcsszuper! Most szívesen ráharapnék.

    VálaszTörlés
  2. Na akkor itt is!:-) Csodaszép, vittem, sütöm, eldugom és köszönöm!:-)

    VálaszTörlés
  3. Most , hogy lefeküdtek a lányok jöttem nézelődni és mit kell látnom :) !
    Gesztenyés jöhet minden mennyiségben :) !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek,nálunk hókiflinek hívják,lekváros,diós ,mákos formába is nagyon finom,de ez a gesztenyés nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
  5. De jó!
    Anyunak is van egy finom receptje, amit meg szoktunk csinálni, de csak együtt, egyedül még nem álltam neki :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta lett, finom lehet gesztenyésen. :)

    VálaszTörlés
  7. Nyami nyami! Micsoda finomság! :)

    VálaszTörlés
  8. Lányok! Köszönöm szépen mindenkinek a kedves hozzászólást!

    Tücsök! Elküldtem galambpostán! :-DD

    Ditta! A hókiflit mi máshogy készítjük: nincs benne ecet, hanem 2 dl tejföl, só, 40 dkg rétesliszt, 20-25 dkg vaj. Próbáld ki ezt az ecetes változatot is! Nem fogsz benne csalódni, mert ez is nagyon finom! Sokkal omlósabb a tésztája az ecettől! :-)))

    Csibe! Nyugodtan próbáld meg egyedül is, meglátod, hogy nagyon egyszerű! :-DDD

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    a teszta mennyiseget duplaztam, es igy nagyon lagy, nehezen kezelhetö tesztat kaptam masnap. allandoan szakadt, ragadt, nemtudom mit csinaltam rosszul. sokat liszteztem, de annak ellenere nagyon nehez volt a tesztat kinyujtani, a feltekeresröl nem is beszelek.cukrozasnal esett szet darabokra :-(

    VálaszTörlés
  10. Kedves Névtelen! Gondolkodtam azon, hogy mit ronthattál el. Szerintem túl sok folyadékot tettél hozzá. Ennek a mennyiségét akkor állítsd be pontosa, amikor este a tésztát összeállítod. Semmiképpen sem szabad ragadnia! Másnap, mielőtt a tésztát kinyújtod, vedd ki fél vagy 3/4 órával a nyújtás előtt a tésztát, hadd vegye fel a szobahőt. Én úgy tapasztaltam, hogy ha rögtön akarnám nyújtani, nagyon törne. Remélem tudtam neked segíteni a problémád megoldásában?! Bármilyen kérdésed van még, keress meg nyugodtan! :-DD Kellemes ünnepeket kívánok Neked!!!

    VálaszTörlés
  11. Még eszembe jutott valami! Az ecet 10%-os legyen. A 20%-os nem jó!

    VálaszTörlés
  12. Jól körbenéztem,csoda szépek,és isteni finomságokat tudsz!!!lehet választani,csak tudna az ember dönteni!!!!

    VálaszTörlés