Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 30., csütörtök

Sós keksz tehéntúróval



Szilveszterre/ az új esztendő kezdetére inkább sósakat készítek, mert Karácsonykor kicsit besokalltunk az édességekből. Lesz azért egy aprósüti is, hátha valaki megkívánja, de többségében sós ropogtatni valókat sütök. Ez az egészéges keksz is holnapra készült, nemrégiben bukkantam rá a receptkártyáim lapozgatása közben. Előre el lehet készíteni, sőt kifejezetten jót tesz neki, ha dobozban pihen egy kicsit. Nagyon finom, főleg az aszalt paradicsomos-fűszeres túrókrémbe mártogatva, és nem csak bulikra ajánlom, hanem hétköznapi nasinak / vacsinak is. Jól passzol hozzá egy csésze jó forró tea, vagy ha éppen valamilyen kiadós levest tálalunk - a túrókrém nélkül persze - kenyér helyett is adhatjuk hozzá.



Ezzel a recepttel szeretnék minden kedves olvasómnak sikerekben gazdag, boldog új esztendőt kívánni! :-DDD


Jövőre találkozunk ugyanitt, sajna valamivel kevesebb recepttel érkezem majd, mivel januártól én is "dolgozó hölgyemény" leszek, de igyekszem majd a konyhában is minél többet sürgölődni, és benneteket újabb és újabb mézes finomságokkal elárasztani.

Hozzávalók:

6-80 darabhoz

  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 5 dl víz
  • 1 tk. méz (az eredeti receptben nem szerepel, de én tettem bele, hogy az élesztő szépen meginduljon)
  • 1-2 ek. repceolaj (nekem nem volt, helyette olívaolajat tettem bele)
  • 1 ek. só
  • 2 kk köménymag vagy édeskömény (nálam őrölt kömény)
  • 5 dkg lenmag
  • 5 dkg napraforgómag
  • 5 dkg szezámmag
  • 37 dkg durva rozsliszt
  • 37 dkg finomliszt (én tönkölybúzaliszttel helyettesítettem)



Túrókrém:


10 adaghoz

  • 20 dkg áttört tehéntúró
  • 4 dl (natúr) joghurt
  • 3 gerezd fokhagyma (én növeltem 6 gerezdre, mert imádom a fokhagymát)
  • 1/2 fej kis vöröshagyma
  • 1 nagy csokor metélőhagyma (friss hagymám nem volt, de az Aldiban kaptam fagyasztottat)
  • 2,5 dkg szárított, olívaolajban tárolt paradicsom
  • őrölt bors
  • friss bazsalikom és petrezselyemzöld (ha nincs, jó a fagyasztott/szárított)


Elkészítése:

1. Az élesztőt és a vizet összekeverjük (és a mézet). Az olajat, a sót, a köménymagot, a lenmagot, a szezámmagot, a napraforgómagot hozzáadjuk.

2. A rozslisztet és a tönkölybúzalisztet belekeverjük, és kemény tésztává gyúrjuk. Kb. 1 órán át állni hagyjuk. Én lisztezett kelesztőtálba tettem előtte.

3. A tésztát vékonyra nyújtjuk - úgy 2 mm-esre -, és tetszőleges kekszeket vágunk ki belőle. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk őket - megböködjük villával, hogy ne hólyagosodjon fel - és 15-20 percig sütjük.  Ez a keksz csak akkor finom, ha addig sütjük, amíg világosbarna nem lesz.






4. A túrókrém elkészítése: A burgonyanyomón áttört túrót a joghurttal simára, krémesre keverjük (aki szeretné fokozni a kalóriákat, vagy nem szereti a joghurtot, az helyettesítse nyugodtan tejföllel) és az összetört fokhagymával ízesítjük.

5. A vöröshagymát, a metélőhagymát és a szárított paradicsomot finomra vágjuk, és a túróba forgatjuk. Megsózzuk, megborsozzuk.

6. A friss zöldfűszer- leveleket apróra vágjuk, és szintén a túróhoz adjuk. Tálalásig a hűtőben tároljuk.


Tipp: A finomlisztet helyettesíthetjük az egészségesebb tönkölybúzaliszttel. Ha kevés az időnk, a tésztából apró kekszek helyett négy pizza nagyságú lepényt is süthetünk. Rácson hűlni hagyjuk, és tálalás előtt darabokra törjük.


Forrás: Süssünk Örömmel Receptkártya - Pikáns ízek

14 megjegyzés:

  1. Jaj ez csuda finom lehet!! Jó kis rágcsa.
    Nagyon BUÉK neked is, barátosném, meg az egész családnak, puszillak!:))
    Én meg nem dolgozom januártól:)

    VálaszTörlés
  2. Jó a keksz is meg az étkészlet is, ja és BUÉK neked is!!!

    VálaszTörlés
  3. A kekszedet ropogtatva kívánok én is nagyon boldog új évet!!!!

    VálaszTörlés
  4. Sikerekben Gazdag Új Évet Kívánok Neked és a Családodnak!

    VálaszTörlés
  5. Békés Boldog Új Esztendőt Kívánok!

    VálaszTörlés
  6. nagyon Boldog, sikerekben és receptekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok Neked! :) Puszi! :)*

    VálaszTörlés
  7. BÚÉK kedves Mézigörl! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon Boldog Újévet kívánok kedves Mézi!

    VálaszTörlés
  9. Boldog és sikeres új esztendőt kívánok!

    VálaszTörlés
  10. Egészségben, boldogságban, szerencsében gazdag boldog Új Évet kívánok!:-))

    VálaszTörlés
  11. Lányok! Köszönöm szépen sok kedves köszöntőt, viszont kívánom mindenkinek! :-DDD

    VálaszTörlés