Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 19., vasárnap

Ünnepi gombaleves kakukkfüves bagettel




Egy gyors gombalevest hoztam ma Nektek, amelyet akár az ünnepi menübe is be lehet illeszteni. 2 receptet vettem hozzá alapul - alább olvasható, hogy melyeket. Ezek alapján alkottam meg a nekünk leginkább tetsző ízvilágot. Jól passzol hozzá a barna kenyér, de mivel most nem volt kedvem sütni, és a boltba leugrani,ezért kakukkfüves pirított bagettel kínáltam. Nagyon finom, egyszerűen elkészíthető leves, ajánlom a kezdő konyhatündéreknek és a vegetáriánusoknak is!!! 

Csak még egy valamit, ha lehetőségünk van rá, akkor az erdei-gombakeveréket (akár szárított, akár friss) ne hagyjuk ki belőle!!! Pikánssá és rendkívül ízletessé teszi a levesünket. :-)))


Hozzávalók:

  • 13 dkg barna csiperkogomba
  • 13 dkg fehér csiperkegomba
  • 5 dkg szárított erdeigomba-keverék
  • 2 dl főzőtejszín
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 6 dl zöldséglaplé
  • 2 szelet bagett
  • szárított kakukkfű (ízlés szerint)
  • olívaolaj + 1 ek. vaj
  • őrölt fekete bors
  • 1 csokor friss petrezselyem aprítva, vagy 1-2 ek. szárított




Elkészítése:


1. A szárított gombát meleg vízbe áztattam, nagyjából 20 percig.

2. A hagymát és a fokhagymát vaj és olívaolaj keverékén megdinszteltem, hozzáöntöttem a beáztatott szárított gombát és a felszeletelt csiperkét (a barnát nem pucoltam, csak megmostam).

3. Amikor a gomba már félig összeesett, felöntöttem a fehérborral és az alaplével.

4. Sóztam, borsoztam, kakukkfűvel ízesítettem, majd fedő alatt addig főztem, míg a gomba teljesen megpuhult.

5. Hozzáadtam a tejszínt és az aprított / szárított petrezselymet és még kb. 5 percig főztem.

6. A bagett szeleteket serpenyőben kevés olívaolajon egy kevés sóval, kakukkfűvel megpirítottam, és ezzel tálaltam a levest.


Forrás: Nők Lapja Konyha 2010- december - 2011. január/Gombakrémleves kakukkfüves kenyérrúddal/ és a Blikk Nők 100 recept // Ünnepi gombaleves


Ajánlat: 

7 megjegyzés:

  1. Mesteri. Küldenél nekem is, nyitom az ablakot :)))

    VálaszTörlés
  2. Na, én épp eldöntöttem, hogy repetázni fogok Karácsonyra előző évi gombalevesből, csak abba extra kütyü is jár. S nálunk nem csúszik leveshez a kenyér, így azt kihagyom. De addig is ezt megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  3. A kisebbikemet küldöm hozzátok vacsira!:-)

    VálaszTörlés
  4. Egy öblös tányérral rendel!:)

    VálaszTörlés
  5. Imádom a gombalevest! Nagyon gusztán néz ki ezzel a bagettel :)

    VálaszTörlés
  6. Mézi,ez nagyon guszta,gyönyörű a tálalás,de jó lenne egy tányérkával:-)

    VálaszTörlés
  7. Bianka! Küldöm! :-DD

    Nelli! Várjuk szeretettel! :-DD

    4Gyerek! Érdemes ezt a változatot is kipróbálnod egyszer, mert nagyon finom! A bagett nem muszáj hozzá, nálunk sem szereti mindenki hozzá. Anélkül is finom lesz! :-DDD

    Ildy! Rendelés felvéve és a gombaleves elküldve! :-DDD

    Ami! Köszi! :-DDd

    Ditta! Neked is köszönök! Ha erre jársz egyszer, szólj és behívlak egy tányérkára! :-DDD

    VálaszTörlés