Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 18., szombat

Karácsonyfadíszek (Nigellától)




Elnézést - aki esetleg nem kedveli -, de megint a Nigella könyvemet lapozgattam, és megakadt a szemem ezeken a csodaszép és nem utolsó sorban ISTENI FINOM karácsonyfadíszeken. Muszáj volt  őket elkészítenem!!! Néhány órába beletelt - jól el is fáradtam a végére-, míg meggyúrtam, kisütöttem, kidíszítettem, felfűztem őket, de megérték a ráfordított időt és energiát: mindenkinek nagyon tetszettek és ízlettek. Szép díszei lesznek a karácsonyfánknak, ill.  néhányat ajándékba is adtam már belőlük. :-DDD


Hozzávalók:


a tésztához:
  • 300 g finomliszt
  • csipetnyi só
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tk. őrölt mézes sütemény fűszerkeverék
  • 1-2 tk. frissen őrölt bors (ha gyerekeknek is adunk belőle, tegyünk bele kevesebb borsot!)
  • 100 g sózatlan vaj
  • 100 g sötét nádcukor
  • 2 nagy tojás felverve 4 ek. folyós mézzel
  • karácsonyi tésztaforma-vágól
  • 2 tepsi sütőpapírral kibélelve

a díszítéshez:

  • 300 g átszitált porcukor
  • 3 ek. forró víz
  • arany vagy ezüst dekorációs cukorgolyók
  • virágkötőszalag a felakasztáshoz

én a saját jól bevált mázamat használtam helyette:

  • 100 g porcukor
  • 1 ek. citromlé / ecet
  • 1 tojás fehérje



Elkészítése:


1. Keverjük össze a lisztet, a sót, a sütőport, a fűszerkeveréket és a borsot a robotgép táljában.
2. Kapcsoljuk be a gépet, és a további keverés közben adjuk hozzá a vajat és a cukrot, majd lassan belecsorgatva a mézes tojást is.

3. Ha közben a tészta összeáll, akkor ebből az utóbbi folyadékból ne használjuk fel mindet (nekem az egész kellett).

4. Formázzunk két korongot és az egyiket folpackba vagy fagyasztós zacskóba csomagolva tegyük be a hűtőbe, amíg a másikon dolgozunk.

5. Melegítsük elő a sütőt 170°C-ra (gázsütőnél 3-as fokozat).

6. Szórjunk be egy megfelelő méretű felületet liszttel, nyújtsuk ki a szintén meglisztezett korongot 5 mm vastagságig, azután vágjuk ki belőle a karácsonyi formákat.

7. Néhányszor össze kell gyúrni és újra kinyújtani a maradékot, hogy minél több tésztát felhasználjunk, de hagyhatunk is annyit, hogy a másik korong maradékával együtt, újabb adag formát tudjunk majd kivágni belőle.

8. A habnyomózsákhoz való kis csőrök közül egy sima végűt használva, könnyen kis lyukat szúrhatunk a formák felső részébe (később ezen húzzuk keresztül a szalagot, és úgy akasztjuk fel a díszeket a karácsonyfára).

9. Tegyük a kivágott formákat a tepsire, és süssük őket nagyjából 20 percig. Akkor jók, amikor az aljuk már nem nyers! Vigyázat!!! Hamar megégnek!

10. Hűtsük egy rácon. Készítsünk egyszerű fényes cukormázat az átszitált porcukorból és nagyjából 3 ek. forró vízből, addig keverve, amíg vékony, fényes mázat kapunk. (Az összetevőktől eltértem! Lásd fentebb!)

11. "Mázazzuk" be a kihűlt díszeket egy teáskanál segítségével (rácseppentjük és a kanál hátuljával szétkenjük), azután szórjuk vagy gondosan tegyük rájuk az arany és ezüstszínű golyócskákat, tetszés szerint.





Forrás: Nigella Lawson: Hogyan váljunk házi istennőkké

12 megjegyzés:

  1. Mézi gyönyörűek lettek,szép lesz a karácsonyfád,ha el nem osztod mindet(mondjuk nekem):-)))

    VálaszTörlés
  2. Tudod, mi jutott eszembe elsőre? Ezek igazi angyali sütik! Olyan hangulatuk van..már ha lehet egy sütinek hangulata-de ennek határozottan van!
    ( Nemcsak Nigella konyhai istennő, úgy látom:D )

    VálaszTörlés
  3. Egy kicsit félrenézek és már itt is egy újabb csodálatosan szép sütemény! Nagyon ügyes vagy és nagyon jó ízlésed van, gyönyörű a díszítés!

    Hála a JóIstennek, nálunk nem passzol a fehér karácsonyfadísz... (ha érted mire gonolok:-DDD)

    VálaszTörlés
  4. Hű ez nagyon szép lett! És én is szeretem Nigella-t!

    VálaszTörlés
  5. Biankam Ritmus, Gizi, Ildy, Ottis! Köszönöm, aranyosak vagytok! :-DDd

    Latsia! Értem én, értem! :-DDDD hehe. Pedig nagyon szépek és finomak! Milyen színű díszek lesznek/ vannak nálatok a karácsonyfán?

    Trinity! Köszönöm, nagyon szépeket írtál. :-DDD Azért én még messze vagyok a házi istennővé válástól, de dolgozom rajta erősen! És szerintem IGENIS lehet "hangulata" egy süteménynek. Miért is ne?! :-DD És tudod, a könyvben volt angyalka formájú dísz is - nekem olyan kiszúróm sajna még nincs- és tényleg, ahogy ránéztem...olyan angyali! :-DDD Apropó! Tessék a díszeket elkészíteni, mert nem csak szépek, de finomak is! :-DDD

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek, és olyan jó hangulatuk van!
    Erről írja Nigella, hogy sütés közben nem "deformálódnak"?

    VálaszTörlés
  7. Csibe! Köszi szépen, aranyos vagy! Óóó, dehogynem deformálódnak, az első tepsi nem lett annyira fényes, rá kellett jönnöm, hogy vékonyabbra kell nyújtani, mint ahogy azt Nigella írja! Néha ő is tévedhet, úgy látszik?! hehe :-DDD

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűek.Én szeretem Nigellát. Legalábbis ahogyan főz-süt.Biztos, hogy ő is téved, de ez megnyugtató érzés számomra.:))

    VálaszTörlés