Egyéb érdekességek...rólam

2010. december 28., kedd

Házi durum tészta és fahéjas cukor ajándékba



Még az ünnepek előtt készítettem ezeket a roppant egyszerű gasztro ajándékokat: házi fahéjas cukrot, kockatésztát és vargabélesnek való metéltet durum lisztből recept melléklettel. Szerintem szuper és látványos ajándékok lehetnek akár karácsonykor, akár más alkalmakkor. A tésztát nem feltétlenül kell durum lisztből készíteni - lehet finomlisztből tojással -, de bevallom nektek őszintén, hogy én jobban szeretem a durum lisztből készült tésztát. Sokkal egészségesebb, jobban magába szívja a szószokat, és jobban el is tartható. Tudom, hogy időigényes az elkészítése, de érdemes rászánni pár órát, mert a boltban kaphatókat simán kenterbe veri. :-DDD


Hozzávalók:

a durum tésztához:

  • 20 dkg durum liszt
  • kb. 1 dl víz (a mennyiséget ki kell tapasztalni)
  • 1 nagy csipet só


Elkészítése:


1. A lisztet átszitáljuk, fa gyúródeszkára öntjük, a közepébe krátert készítünk, és ide öntjük a vizet.

2. Villa segítségével folyamatosan beledolgozzuk a lisztet, majd kézzel homogén tésztává gyúrjuk.

3. Gombócokat készítünk belőle, hagyjuk pihenni legalább 30 percet. Amelyikkel éppen nem dolgozunk, folpackba csomagoljuk, félretesszük.

4. A deszkát jól belisztezzük, a tésztát sodrófa segítségével egy kicsit kinyújtjuk. 

5. Tésztanyújtó gép segítségével a kívánt méretre nyújtjuk (Előtte a tésztalapok mindkét oldalát nagyon be kell lisztezni, különben beleragad a gépbe.). Én először a 6-os fokozaton szoktam áttekerni (kb. 4x), majd fokozatosan nyújtom a kívánt méretig.

6. Ha lasagne-t és a szélesmetéltet készítek, akkor a 3-as fokozatig tekerem, ha pedig levesbetétet vagy vargabélesnek való tésztát készítek, akkor egészen az 2-es vagy 1-es fokozatig vékonyítom a tésztát, majd egy kés segítségével a kívánt méretre igazítom.
 
7. Kockatészta készítésekor a 2-es fokozatig nyújtom, majd késsel alakítom ki a kívánt méretű formát.

8. Terítőn hagyjuk megszáradni, majd csomagoljuk.


Megjegyzés: Úgy tapasztaltam, ha frissen főzzük kb. 3 perc, ha leszárítva, akkor nagyjából 6 perc alatt fő meg.


Ajánló: Házi tészta (tojásos)


Hozzávalók:


a fahéjas cukorhoz:

  • bármilyen cukor (most éppen kristálycukor)
  • fahéjrúd


Elkészítése:


Egy szebb üvegbe öntjük a cukrot, belenyomjuk a fahéjrudat és a tetejével jól rázárjuk Színesebb szalaggal és ajándékkártyával díszítjük. Felhasználható például almáspitébe.

11 megjegyzés:

  1. Szuper gasztroajándékok!
    Itt lentebb pedig nagyon kelletik ám magukat ezek a mákos pogik-gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
  2. Hűdejó ajándékok! Nagyon ügyes vagy!:) Én még nem tudtam rávenni magam a tészta készítésre.

    VálaszTörlés
  3. milyen kár, hogy senki nem dobott meg engem durumtésztával. Lehet a durumliszt eléggé beszerezhetetlensége okozta?

    VálaszTörlés
  4. Szuper ajándékok, és nagyon ügyes tésztakészítő vagy!!Biztosan örült neki a megajándékozott.(én tuti ugráltam volna örömömben:)))
    Szeretem a durum tésztát, sőt tészgépem is van, csak éppen lusta vagyok gyártani.

    VálaszTörlés
  5. Azta, micsoda ajándékok! Ügyes vagy, nagyon!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ötlete, kreatív. Ügyes vagy

    VálaszTörlés
  7. Nagyon-nagyon ügyes vagy!Én nagyon örülnék neki:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó ötlet a házi tészta és csuda jól is néz ki! Ügyes vagy! :))

    VálaszTörlés
  9. Egycsipet, Edó, Bianka, Csibe, Mónika, Trinity! Köszönöm szépen a kedves hozzáaszólásotokat, aranyosak vagytok! :-DDD

    VálaszTörlés
  10. Gizi, Ildy! Remélem a megajándékozottaim is örültek neki, és kipróbálják a mellékelt recepteket?! :-D Jah, ne tessék lustálkodni a tésztakészítéssel (ez Ildyre is vonatkozik ám!), hamar bele lehet jönni. Én ha nekiállok, legyártok egy jó nagy adagot, egy részét frissen felhasználom, a másik részét pedig leszárítom, hogy legyen mihez nyúlni. :-DDD Olyan jó érzés, amikor a saját házi tésztáját ízleli az ember lánya, és a dícsérő szavak sem mellékesek persze! Hehe :-DDd

    VálaszTörlés