Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 9., kedd

Aszalt szilvás - mandulás biscotti




Amikor megláttam Ms. Poppy bicottiját, tudtam, hogy tutira készítek majd ilyet. A vörös áfonyát és a tökmagot aszalt szilvára és mandulára cseréltem, de összességében így is kellemesen aromás, kariácsonyias ízvilágú kekszek születtek. Teába (lehet kávéba is gondolom, de nekem a tea jött be) tunkolva rágcsáltuk nasinak. Hamar el is fogyott, így személyes tapasztalattal nem számolhatok be róla, de állítólag fémdobozban, légmentesen lezárva sokáig eláll.


Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 3/4 csésze cukor (barna)
  • 1/4 csésze semleges ízű olaj
  • 1/2 tk vanília - aroma (mandula aroma is lehet)
  • 1 és 3/4 csésze Graham liszt / finomliszt
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1 tk. sütőpor
  • 3/4 csésze durvára vágott mandula (a barna héját nem szedtem le)
  • 1/2 csésze aszalt szilva (negyedekbe vágva)
  • 1 csipet só
  • 1 citrom reszelt héja


Elkészítése:


1. A tojásokat összekevertem a cukorral, a vanília-aromával és az olajjal, majd a lisztet, a sót és a sütőport is hozzá dolgoztam.
2. Beleszórtam a mandulát és az aszalt szilvát. (Összeálló, de ragacsos masszánk lesz.)

3. A tepsit kibéleltem szilikonlappal.

4. A masszát 2 egyenlő részre osztottam, és 4 cm széles, 25 csm hosszú téglalapokat formáztam.

5. 130C-ra előmelegített sütőben sütöttem 30 percig.

6. Hagytam kihűlni a süteményt, majd recés késsel 1,5 cm-es darabokra szeleteltem.

7. Újra tepsibe raktam őket: mindkét vágott felét addig sütöttem, míg meg nem szilárdult a közepe. Oldalanként 5-10 percig tartott.



Megjegyzés: A formáján még azért dolgoznom kel, de azért így is elfogyott!!! :))) Naná, hogy el... :-DD

Szerintem gasztro ajándéknak sem utolsó!


Forrás: A recept eredetije Ms. Poppytól származik.

11 megjegyzés:

  1. Látom, te is nagyon karácsonyozol már... ;))
    Finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos a kép és finom lehet

    VálaszTörlés
  3. Hűha! Ez aztán mennyi édesség :)

    VálaszTörlés
  4. Ez valami isteni lehet :) Csodás képek!

    VálaszTörlés
  5. Ez már nem sokban hasonlít az enyémre, de nagyon köszönöm, hogy megemlítettél!:)
    Citromos tea, finom fűszerek, szilva- mind nagy kedvencek. Ismét egy csodás sütit alkottál, le a kalappal!

    VálaszTörlés
  6. Egycsipet! Naná, hogy karácsonyozom...és ha bele gondolok, hogy milyen finomságok készülnek még karácsonyig...ajajajajjjajjj :-DD

    Ms.Poppy! Tőled lestem el az eredeti receptet, így természetes, hogy megemlítelek. :-) Amúgy nagyon köszönöm neked a receptet, meg a kedves hozzászólást! Jól esett, nagyon. :))) Apropó, de jó, hogy mondtad a citromot, azt kihagytam a recept írásakor! Javítom is gyorsan! :-DDD

    A többi csajszinak is köszönöm a kedves megjegyzést! Tessék kipróbálni, finom itókába tunkolni! Mennyei!!! :))

    VálaszTörlés
  7. Hű de szép kép, milyen karácsonyi hangulatú!!!

    VálaszTörlés
  8. Jujj de fincsi lehet ez itt!

    VálaszTörlés
  9. Ottis! :-D

    Ildy! Az ám, az ám! :)))

    VálaszTörlés
  10. JAj de gyönyörű fotó!!Nem tudok betelni vele.

    VálaszTörlés