Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 10., szerda

Sós, mézes-levendulás keksz




...Nellinek , aki már nagyon várta ezt a receptet! :-))

Nagyon rég - talán november eleje lehetett - megígértem a levendulás cukor után, hogy készítek belőle valami finomságot. Végre tudtam rá egy kis időt szakítani, így össze is dobtam a minap ezt az egyszerűen elkészíthető, pikáns kekszet. Káprázatos lett az íze: egyszeriben sós, édes, mézes és lágyan levendulás. Kívül ropogós, belül kellemesen omlós. Aki nem hiszi, járjon utána! Engem lenyűgözött. 


Hozzávalók:

  • 2 1/2 csésze liszt
  • 1/3 csésze levendulás cukor
  • 3/4 csésze sótlan vaj
  • 1 kk. levendula
  • 1 tk. levendulás tengeri só + a tetejére
  • 4 ek. méz
  • 6 ek. jéghideg víz




      Elkészítése:


      1. A felsorolt összetevőket gyors mozdulatokkal homogén tésztává gyúrtam.
      2. A masszából két hengert formáztam, fóliába csomagoltam és 30 percre a mélyhűtőbe tettem őket, hogy könnyebben tudjak vele dolgozni.

      3. Ezután egy éles késsel 4 mm vastagságú szeleteket vágtam.

      4. A sütőt előmelegítettem 180°C-ra, majd szilikonlappal bélelt tepsire helyeztem a kekszeket, a tetejüket megszórtam egy kevés levendulás sóval, és 8-10 percig sütöttem őket. Figyelni kell közben őket, akkor vannak készen, ha halvány barna színt kap a külsejük. 


      Megjegyzés: Aki mézesebben szeretné elkészíteni, az a vízet - evőkanalanként - lecserélheti mézre.


      Ajánló:

      11 megjegyzés:

      1. Nagyon szépek a fotók és a keksz is csábító:)

        VálaszTörlés
      2. Figyelem, nyálelválasztás indul!:) Micsoda ízkombináció ez itt, kérem szépen! És a fotók, wow!!:)

        VálaszTörlés
      3. Jutkát, DebiGabit, Lillát sok szeretettel köszöntöm! Gyertek csak, gyertek! :-D

        Családi tűzhely, Ildy! Köszi nektek is, igyekszem, igyekszem! :)))

        VálaszTörlés
      4. Kimaradt a cím levendulájából a "d" betű!

        VálaszTörlés
      5. Izgalmas, nagyon érdekes lehet, szívesen megkóstolnám

        VálaszTörlés
      6. Kíványcsi lennék rá. Én csak a szekrényben tudtam eddig elképzelni a levendula illatot. :-)

        VálaszTörlés
      7. Ildy! Köszi, javítottam. Biztos megint éjjel blogoltam... ehh :)))

        Bianka! :))

        Dia! Amíg ki nem próbáltam, én is így voltam a levendulával, azóta pedig folyamatosan azon jár az agyam, hogy milyen ételekbe is rakhatnám. Nekem nagyon bejött! :)

        VálaszTörlés
      8. Hogy én ezt mennyire szeretném! Nagyon-nagyon-nagyon!

        VálaszTörlés
      9. Csibe! Elhiszem! ;-) Isteni lett, tessék kipróbálni! :)))

        VálaszTörlés