Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 13., szombat

Kínai kel saláta


Ritkán használok kínai kelt, nem azért mert nem szeretjük, inkább azért, mert eddig nem volt hozzá megfelelő receptem /ha esetleg valakinek van jó kis receptje és szívesen megosztaná velem, én nagyon örülnék neki :-DDD/. Nem is gondoltam volna, hogy mennyi mindent lehet belőle készíteni. Egy gyors salátát hoztam most, az eredetijére a Gasztrotippen  (kicsivu szerzeménye) bukkantam, de szokásomhoz híven itt-ott módosítottam az összetevőin és az elkészítésén. Könnyű vacsinak, ebédnek finoman illatozó péksütemény mellé vagy köretnek húsok mellé ajánlom! 

Hozzávalók:

  • 1 nagy lilahagyma
  • 1 közepes kínai kel fele
  • 1 nagy tejföl (kb. 450 g)
  • 4-5 ek. majonéz
  • 1 kk. őrölt kömény
  • őrölt fekete bors
  • 1 tk. dijoni mustár
  • 10-15 dkg finomra füstölt reszelt sajt




    Elkészítése:


    1. A kelt megtisztítjuk, ék alakban kivágjuk minden levélen a torzsáját.

    2. A megtisztított leveleket vékony csíkokra vágjuk és egy nagyobb salátástálba szórjuk. A lilahagymát vékonyra aprítjuk és a kellel összeforgatjuk.

    3. A tejfölt, a majonézt, a mustárt és a fűszereket egy külön edényben összekeverjük, majd a zöldségekhez adjuk.

    4. Végezetül hozzáadjuk a finomra reszelt füstölt sajtot, újabb keverés és már tálalhatjuk is.

    Szerintem frissen a legfinomabb!!!

    3 megjegyzés:

    1. Olyan szépséges képeid vannak, és a saláta is nagyon finom

      VálaszTörlés
    2. Imádom a kínai kelt majonézzel. Évek óta nem ettem, anyu csinálta gyakran. Mondom is majd neki, hogy na mi lesz már!:) Vagy inkább nekem kellene visszahozni a konyhámba, igaz?
      Nagyon gusztán tálaltad!:)

      VálaszTörlés
    3. Bianka! Nagyon köszönöm! Bizony, hogy az!!!:))

      Ildy! Hát, szerintem a te csodaszép konyhádban kellene elkészíteni. Nem nagy kunszt, amíg elkészül és irtó finom! Én is nagy rajongója lettem!!! :)

      VálaszTörlés