Egyéb érdekességek...rólam

2013. július 30., kedd

Dijoni mustáros csirkemájpástétom paleo kenyéren....






 ... nem titok, néhány hónapja egészségügyi okok miatt kényszerültem az eddiginél is nagyobb életmódváltásra. 
 
Nekem a kenyérfélékről való lemondás jelentette a legnagyobb gondot.
Azért találtam rájuk alternatívákat, nekem eddig ez a kenyér jött be a legjobban.
Havonta 1x-2x eszem paleo kenyeret, kifejezetten pástétomokhoz, egyéb kenceficékhez készítem.




Hozzávalók:




 a pástétomhoz:



  • 1 + 1 ek. kacsa-, vagy libazsír
  • 10 dkg kockára vágott bacon
  • 2 közepes lila-, vagy vöröshagyma finomra vágva
  • 0,5 kg felkockázott, megtisztított csirkemáj
  • 1 dl fehérbor
  • Himalája só
  • frissen őrölt fekete bors
  • friss kakukkfű, rozmaring
  • 2 púpos tk dijoni mustár



a kenyérhez:



  • 15 g útifű maghéj
  • 2 dl víz
  • 5 közepes méretű tojás
  • 2 kávéskanál só
  • 1 kávéskanál eritrit (opcionális)
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 100 g őrölt mandula
  • 40 g szezámliszt
  • 30 g kókuszliszt







Elkészítése:



1. 1 evőkanál megolvasztott kacsazsíron megpirítjuk a hagymát és a bacont.

2. Hozzáadjuk a felkockázott májat, jól átforgatjuk, pár perc alatt - folyamatos kevergetés mellett - puhára pároljuk. Akkor jó, ha nem rózsaszín a máj belseje.

3. Hozzáöntjük a fehérbort, és az egészet kb. 6 percig tovább pároljuk, amíg sűrű szaftot ereszt.

4. A végén, hogy a fűszerek megtartsák az aromájukat, ízesítsük sóval, frissen őrölt fekete borssal, rozmaringgal, kakukkfűvel, mustárral.

5. Turmixgépben homogén masszává pürésítjük, ha szükséges közben többször megkeverjük.

6. Pástétomos tálba vagy egyszerű, jól zárható műanyag edénybe öntjük. Díszíthetjük a maradék fűszerekkel, majd mindenhol egyenletesen bevonjuk felolvasztott kacsazsírral. Minden alkalommal tiszta késsel szedjünk belőle!

7. A  kenyérhez az útifűmaghéjat vízzel elkeverjük, és kicsit állni hagyjuk. Hozzákeverjük a tojásokat, ízesítőket, végül a mandulát és a liszteket. Szilikon kenyérformába simítjuk a masszát, és előmelegített sütőben 200 fokon 30-35 perc alatt készre sütjük. 

8. A formából kivéve egy rácson hagyjuk kihűlni!

9. A pástétomot a kenyérszeletekre kenve, lila hagymával, friss petrezselyemmel megszórva tálalom.




Jó étvágyat kívánok hozzá!








Ihlet: a kenyér receptjét Barbitól kölcsönöztem



5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én is IR-es, sőt, IGT-s vagyok. Kívéncsi lennék, hogy mi volt az az egészségügyi ok, amiért paleora váltottál. Persze csak ha publikus. Én is nagyon sokat gondolkoztam már rajta, így is sok paleo ételt készítek, de a CH mennyiség miatt nem mertem belevágni, mivel én majdnem 2-es diabos vagyok.

    VálaszTörlés
  2. Diamia, igen publikus: glutén és laktózérzékenység egy kellemes rotavírus maradványa. Az csak rátett egy lapáttal, hogy elájultam sportolás közben a 160 g-os diétától. 3 hónapja paleózom, kutya bajom, ráadásul az allergiám és ekcémám is a múlté. Érdemes a paleonak jobban utána olvasni. A 2-es diabod elmúlna tőle. Én nem számolok Ch-ot, annyit eszem, amennyit a szervezetem kíván. Figyelni kell arra, mit jelez a szervezeted (a gyümölcsöket visszafogom egy kissé). Én csak ajánlani tudom a paleot, nekem bejött. Egyél sok vitamint, mozogj, és próbáld ki, aztán majd meglátod. :-D

    VálaszTörlés
  3. Én 175 g CH-ot eszem, másfél éve diétázom és sporotolok, de a terheléses cukrom ugyanolyan gyatra maradt. Sok csodálatos gyógyulást olvastam már, de a hivatalos orvosi vélemény meg pont az, hogy IR-esen nem szabad paleozni, mert leesik a vércukor, jön a hypoglikémia és a rosszullét, esetleg kóma. Egy egészséges ismerősöm is rosszul lett a paleotól, leesett a vércukra. Biztos vagyok benne, hogy azért sokaknak jót tesz, hisz mindenki maga érzi, hogy jól van-e és ha nem esik le a vércukra, akkor neki találták ki. Én is kipróbálnám, de tényleg félek. Ha éhes vagyok, de máshol eszem és mondjuk még csak a hús van kész, akkor azt hiába eszem, ugyanúgy megmarad az a kellemetlen érzés. Azt már próbáltam, hogy a szénhidrátszámolós diétát ötvözzem a paleoval egy zöldségnap erejéig, de olyan mennyiséget kellett megennem, hogy alig bírtam. Sajnos és úgy érzem, hogy ez az egész betegség lelki eredetre vezethető vissza, így nem tudom, hogy egy másik étkezési forma segítene-e. De azért néha fogok próbálkozni és közben mérem a cukrom, az majd megmondja, hogy jó-e nekem a paleo.

    VálaszTörlés
  4. Dia, rosszul tudod, a hivatalos orvosi vélemény nem az, de nem akarlak rábeszélni. Hónapokkal ezelőtt én is úgy vélekedtem az egészről, ahogy sokan, de mára belátom, hogy tévedtem. A paleót vagy rendesen csinálja valaki, vagy nem. Két-három hét alatt is már óriási változásokat tapasztaltam magamon, holnapig tudnám sorolni. Az elmúlt 3 hónap alatt egyszersem hipóztam be, míg a 160 g-os diéta alatt többször, és háromszor el is ájultam. Érdekes...és nem csak én tapasztaltam ugyanezt. Mitől félsz? Szerintem pedig nem kellene, a félelmei teszik tönkre az embert. Csak akkor látod, hogy hatásos-e a paleo, ha kipróbálod. Amúgy - és tényleg nem akarlak rábeszélni-, de pont magad írtad, ogy diétázol, sportolsz és a cukrod ugyanolyan gyatra...akkor szerinted az amit most csinálsz, az jó neked???? Szerintem nem...Míg itt vagyunk nem tudom hány százan, akik gyógyszer nélkül gyógyultak, gyógyulnak...de tényleg te döntöd el! Bármiben tudok, szívesen segítek! Írj nyugodtan, bármikor, ha kérdésed lenne!

    VálaszTörlés
  5. Igazad van, Mézigörl!:)
    Nekem is magas vérnyomásom, kezdődő II-es típ. diabeteszem, allergiáim és nagyon fájdalmas ízületi gyulladásom," befagyott váll szindrómám" volt másfél éve.92,5 kg voltam most 71 vagyok, minden betegségem a múlté.
    Csak ajánlani tudom mindenkinek, lehet ezt csinálni apránként is csökkentve a Ch bevitelt, ha valakinek ez a gondja.A gyümölcsöket én is leredukáltam, mert sok gyümölcsnél leállt a fogyás nálam.

    VálaszTörlés