Egyéb érdekességek...rólam

2013. március 22., péntek

Kacsamellsteak a világ legfinomabb sült krumplijával...






 ...és balzsamecetes, vörösboros hagymalekvárral.

... ha az apukámat el akarom kényeztetni, 
akkor biztosan ezt az ételt főzöm neki ebédre.



"Tudod mi a jó a főzésben? Hogy egy olyan nap után, amikor semmi sem volt biztos... - de úgy értsd, hogy tényleg semmi! - hazajövök, és holtbiztosra vehetem, hogy ha összekeverek tojássárgáját, csokit, cukrot és tejet, abból sűrű krém lesz, jelent némi vigaszt." (Julie&Julia)

 


a krumplihoz: 



  • személyenként kb. 2-3 kisebb krumpli
  • libazsír (lehet vajjal vagy olívaolajjal is)
  • fűszerek: fokhagyma, friss kakukkfű
  • fehérborecet
  • tengeri só, frissen őrölt fekete bors
 
 
a balzsamecetes, vörösboros hagymalekvárhoz:
 
 
  • 3-4 nagyobb vöröshagyma
  • 3 ek. vaj 
  • 3-4 ek. méz
  • 0,5 dl félszáraz vörösbor
  • 1 ek. sűrű balzsamecet  
  • friss rozmaring
  • tengeri só, frissen őrölt bors
 
 
a kacsamellsteakhez:
 
 
  • személyenként egy kacsamell
  • só, frissen őrölt fekete bors   
  • kacsazsír
 
 
Elkészítése:
 
 
 
A hagymát  felszeleteltem, és elkezdtem a vajon párolni. Sózom, borsozom. Amikor már aranybarna és puha, hozzáadom a mézet és karamellizálom. Nem kell sűrűn keverni. Ráöntöm a balzsamecetet, a vörösbort, rozmaringgal és kakukkfűvel ízesítettem, és az egészet addig főzöm, míg az állaga lekvárszerűvé nem válik). Üvegekbe töltöm, kihűtöm, és felhasználásig hűtőben tárolom. Előre is el lehet készíteni.
 
 
A krumplikat meghámozom, sós vízben 10 percig előfőzöm, majd alaposan lecsepegtetem őket. Egy közepes méretű tepsit előkészítek, ebbe rendezem a krumplikat. Meglocsolom őket olvasztott libazsírral (nyugodtan helyettesíthető olívaolajjal vagy vajjal, bár ezektől nem lesz annyira ropogós). Megszórom őket sóval és borssal. 190°C-ra előmelegített sütőben sütöm őket 30 percig, majd a krumplinyomóval nyomok egyet minden krumpli szemen (de teljesen nem nyomok őket szét). A fokhagymát és a kakukkfüvet meglocsolom fehérborral, ízesítem egy csipet sóval és borssal. Ezt az egyveleget rászórom a krumplira, úgy hogy mindenhova jusson. A tepsit visszateszem a sütőbe még 30 percre, vagy addig, amíg a fokhagyma és a krumpli teljesen át nem sül. Tálalásig melegen tartom.  
 
A kacsamellek bőrét bekockázom úgy, hogy a húst ne sértsem meg. Egy nagyobb serpenyőt felforrósítok kevés kacsazsírral, belefektetem bőrével lefelé a melleket- egyszerre csak kettőt. 5 percig sütöm az egyik oldalát, közben a kacsazsír szépen kisül. Megfordítom, sózom, borsozom, majd még egyszer megfordítom a húst. Egy közepes méretű tepsibe öntöm a kisült kacsazsírt, a melleket - bőrükkel felfelé - belefektetem, és 160°C-ra előmelegített sütőbe tolva 10-15 percig sütöm.  Én úgy szeretem, ha a húsnak egy kicsit rózsaszín a belseje, de aki teljesen átsütve enné, az még hagyja a sütőben 6-8 percre. Deszkára fektetem a melleket, pár percig hagyom őket pihenni, majd egy éles késsel kb. 0,5 cm vastagon felszeletelem. A szeleteket tányérokra fektetem, mellé sült krumplit és balzsamecetes, vörösboros hagymalekvárt tálalok. Jól illik hozzá a kevés citromlével meglocsolt rukkolasaláta.
 
 
 
 
 
... biztos, hogy a Húsvéti menünk egyik fogása lesz.
 
 
 
 
 
 Forrás: a krumpli receptje Jamie Olivertől származik
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése