Egyéb érdekességek...rólam

2011. március 14., hétfő

Mézes briós



...vagy valami olyasmi. Egyik nap mézes mini buktákat készítettem mézes vanília mártással (valamelyik nap érkezik), és mert annyira ízlett mindenkinek, ugyanabból a tésztából készítettem briósokat is. Persze tudom, hogy nem ez az igazi briós tészta, meg mindenkinek van saját bevált receptje, de nekünk akkor is nagyon bejött. A tésztája nagyon puha és lágy. Isteni reggelire vajjal, lekvárral megkenve, egy csésze házi kakaóval.Én még el tudom képzelni a délutáni kávé mellé is, ha esetleg valaki nem reggelizik. :-)) 

A formázás egyáltalán nem nagy ördöngösség (ugye milyen helyesek a kis Keljfeljancsik??? :-DDD), nyugodtan mindenki próbálkozzon meg vele!!! A kék formák szilikon muffin formák, mivel nincsen briós formám, de úgy gondolom, hogy egyelőre nem is lesz, mert tökéletesen beváltak a muffin formák. A tészta nem égett meg, és egy kézmozdulattal kiszedhetők belőle a péksütik. :-)))

És miért mézes briós??? Azért, hogy emlékeztesselek benneteket, hogy a VKF. 41. fordulójára ezen a héten lehet közzétenni a mézes finomságokat! További információkat a linkre kattintva találhattok. Na, de most elég a csacsogásból...már írom is a receptet! :-)))


Hozzávalók:

  • 500 g liszt
  • egy nagy csipet só
  • 10 dkg vaj
  • 2 tojás sárgája
  • 8 dkg méz + 1 tk az élesztőhöz
  • 1 ek. vanília-kivonat (vagy fél rúd vanília)
  • 1-1,5 dl langyos tej
  • 3 dkg élesztő
  • 1 tojás a briósok megkenéséhez

Elkészítése:


1. 1 dl mézes tejbe morzsoltam az élesztőt, és hozzákevertem 2 ek. lisztet. Félretettem, hogy felfusson.

2. A lisztet összekevertem a sóval, beledolgoztam a felkockázott vajat, a tojások sárgáját, a mézet és a felfutott élesztőt. Sima, hólyagos tésztává dagasztottam. Nekem kb. 1,4 dl tejre volt szükségem, hogy lágy, könnyen formázható tésztát kapjak.

3. Kelesztőtálban 1 órát pihentettem.

4. Átgyúrtam és kis (kb. 2 cm átmérőjű) golyókat formáztam, szilikon muffin formákba helyeztem őket, majd mindegyik tetejére kis lyukat fúrtam, megkentem felvert tojással a helyét, és ebbe helyeztem egy csepp alakú tésztát.

5. Amint az összessel végeztem, langyos helyen duplájára kelesztettem őket. Mindegyiket megkentem felvert tojással, majd 180°C-ra előmelegített sütőben (kb. 20 perc) aranybarnára sütöttem őket. Frissen, langyosan kínáltam! Isteni finomak! :-DD

Forrás: Egy régebbi Blikk nők konyhája recept, némileg átalakítva (Minibukták vaníliaszószban)

6 megjegyzés:

  1. Hű de jól néz ki! És milyen szép nyári háttér! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon jó és ahogy leírtad a reggelit pont úgy szeretem :))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek! Különálló szilikon muffin formám sajnos nincs, de gondolom szilikon sütőben is lehet készíteni őket. Szépek!

    VálaszTörlés
  4. Kolléga! Kösziii! Köszöntelek nálam! :-D

    Colors! :-D

    Mónika! Igen, sima muffin forma is tökéletes! Kend ki előtte vajjal (és lisztezd ki), vagy olajjal! :-D

    Mónika! Köszi! Csinos kis Keljfeljancsik! :-DD

    VálaszTörlés