Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 3., hétfő

Főzött csokoládépuding mézeskaláccsal rétegezve



Sokszor felmerült már bennem, hogyan is használjam fel a sütés közben valamiképpen "megsérült" vagy az ünnepek során el nem fogyasztott mézeskalácsokat. A mandulás csók sütésekor megmaradt néhány tojássárgája is, (ha egészen pontos akarok lenni, akkor 6 db, mert ipari mennyiséget készítettem...már megint) :-DDD így gondoltam legyen belőle csokipuding. Persze, persze a csokipuding egymagában is tökéletes desszert, de mézeskaláccsal rétegezve, igazi kényeztető finomság. A recept csak egy ötlet, mindenki ízlése szerint alakítsa. Legközelebb teszek még bele rumba áztatott mazsolát, aszalt szilvát is, de akár dióféléket is szórhatunk a rétegek közé. Kinek mihez van kedve. Én most egyszerűen készítettem, cukorgyöngyökkel és kalácsmorzsával a tetején, de díszíthetjük bármi mással, akár felvert tejszínhabbal, reszelt csokoládéval. Na jó, nem fokozom tovább az élvezeteket, inkább mutatom a receptet.



 Hozzávalók:


a csokoládépudinghoz:

  • 30 dkg 72 %-os csokoládé
  • 4 dl tej (nálam 3 dl tej + 1 dl tejszín)
  • 8 dkg cukor (méz is lehet)
  • 6 tojássárgája
  • 3 dkg kakaópor
  • 1 vaníliarúd kikapart magja (vagy 1 kk. vanília-kivonat)
  • 1 dl tejszín


a rétegzéshez:
  • natúr mézeskalács
  • aszalt gyümölcsök (opcionális)
  • diófélék (opcionális)
  • cukorgyöngy (opcionális)






Elkészítése:


1. A csokoládét vízgőzben felolvasztjuk, és állandó keverés mellett hozzáadunk 3 dl tejet.

2. A cukrot habosra keverjük a tojássárgákkal és a kakaóporral, majd hozzáadjuk a maradék tejet.

3. Ezt a masszát a felolvasztott csokoládéhoz öntjük a vaníliamaggal együtt, és addig főzzük vízgőz felett, míg a krém besűrűsödik (kb. 15-20 perc).

4. A vízgőzről levéve hozzákeverjük a tejszínből vert kemény habot.

5. Poharakba töltjük, mézeskaláccsal rétegezzük (1 réteg darabokra tördelt mézeskalács, 1 réteg krém...így tovább), és minimum 10 órára hűtőbe tesszük.

6. Ízlés szerint díszítjük, majd fotelba csüccsenve elkanalazgatjuk. Mennyei!!!


Megjegyzés: Szerintem vörösboros csokoládékrémmel is fantasztikus lehet! :-DDD





Forrás: A csokipuding Bereznay Tamás receptje a Nők Lapja 2008. március 5.-i számából. A többit saját elképzelésem szerint alakítottam.

14 megjegyzés:

  1. Nnna ez mennyei lehet!! A krémes és ropogós kombója nálam nyerő. Ezt a Bereznayt is régóta szeretném már megismerni, utána is nézek a receptjeinek mingyá'. Puszillak!
    És milyen dolgozó lánynak lenni?:)

    VálaszTörlés
  2. Tíz órára tegyem félre? Ez kínzás. Nekem, a családomnak.....s le merem fogadni még sokan másoknak. Ha finom valami, akkor idevele, de rögtön.

    VálaszTörlés
  3. Ez így ahogy van jöhet. Kelyhestől, kanalastól, egye fene cukorgyöngyöstől :))).

    VálaszTörlés
  4. Most szívesen kényeztetném magamat ezzel a finomsággal. Nagyon guszta!!:)

    VálaszTörlés
  5. Fincsi!
    A 10 órát én is megreklamálnám, hogy' lehet addig kibírni? :P

    VálaszTörlés
  6. Biztos finom lehet, és a kép is valami gyönyörű!!

    VálaszTörlés
  7. Látom többeknek a 10 órával van baja, én is ezt kifogásolom!:-)Addig nem lehet kibírni, hacsak le nem lakatolja valaki a hűtőt!:-)

    VálaszTörlés
  8. Úh,ütős páros.Nekem is van még mézeskalácsom.

    VálaszTörlés
  9. Ó, ez valami fenséges lehet!

    VálaszTörlés
  10. Most ebédeltem, szívesen elfogadnám desszertnek

    VálaszTörlés
  11. Milyen jó ötlet a mézeskalácsok felhasználására!

    VálaszTörlés