Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 1., szombat

Forró csokipuding Nigellától




"Nigella   mániám" 2011-ben is változatlan, tőle lestem el ezt a zseniálisan egyszerű és rendkívül finom receptet. Felül finoman roppanós, alul krémesen lágy, szerintem nem is kell ennél jobb melengető kényeztetés így az új esztendő kezdetén.?! Ti is így gondoljátok? :-DDD Most éppen 99 %-os étcsokival próbáltam ki (ez szerepel az eredeti receptben is), de mivel annyira nagy sikere lett idehaza, holnap apum kérésére fehér csokoládés-vaníliás változatban készítem.


Nagyszerű egy hétköznapi vacsi befejezéseként, vagy egy ünnepi menüsor záróakkordjaként, vagy csak ha éppen megkívánjuk...


Jó étvágyat kívánok hozzá!!!



Hozzávalók:


4 adaghoz

  • 12, 5 dkg étcsokoládé (minél magasabb legyen a kakaótartalma!!!)
  • 12,5 dkg vaj + a formák kivajazásához
  • 2 egész tojás
  • 15 dkg házi vaníliás kristálycukor
  • 1 csepp vanília-kivonat (opcionális, az eredeti receptben nem szerepel)
  • 3 csapott ek. liszt
  • csipet só




Elkészítése:


1. A csokoládét összetördeljük és a vajjal együtt vízgőz felett felolvasztjuk, langyosra hűtjük.

2. A tojás elhabarjuk a cukorral és a csipet sóval, majd kanalanként hozzáforgatjuk a lisztet.

3. Ezután hozzákeverjük a csokoládés-vajas keveréket, és a kivajazott formákba öntjük. (Nekem 2 dl űrtartalmú szufléformáim vannak, ebből 4 kellet. Nagyon laktató desszert, 1 bőven elég egy személynek.)

4. 200°C-ra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük. Én 14 percnél vettem ki a sütőből, mert azt szeretem, ha egy kicsit több a roppanós réteg alatt a krém. :-DDD

5. Hagyjuk picit kihűlni őket, mivel a türelem nem az én erősségem, ezért muszáj volt még forrón megkóstolnom! Ez van, én ilyen vagyok. :-DDD


Megjegyzés: Aki szeretné egy kicsit pikánssá tenni, ízesítheti a csokis keveréket egy-két csipetnyi őrölt chilivel!!!

Forrás: Nigella TV műsora

10 megjegyzés:

  1. Jöttem meglesni a recit!Egy a baj, nincs itthon csoki, most mindent elhasználtam.Finom lehet nagyon.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta!
    Boldog, sikeres, egészséges új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Nelli! :-DDD Überszuperfinoooom! Holnap tessék gyorsan csokira szert tenni, és gyorsan elkészíteni! :-))

    Melinda! :-))) Nagyon köszönöm! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon köszönöm a jókívánságokat, Neked is nagyon boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Annyira jól néz ki, hogy még a karácsony utáni édességundorom is elmúlt a láttán!:)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mézigörl! Szeretnék veled linket cserélni, kérlek látogass el hozzám és ha tetszik a blogom erősítsd a jelenléteddel... én már meg is tettem Nálad! Boldog Új Évet!
    Üdv,
    Kutya és Konyha
    www.kutyaeskonyha.blogspot.com
    Én is Balaton!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Mézigörl!
    Köszönöm a jókívánságot,és engedd meg ,hogy én is nagyon boldog,sikerekben gazdag új esztendőt kívánjak Neked és Szeretteidnek!

    VálaszTörlés
  8. WOW!!!! Köszi az ajánlást, Mézi, ez nem semmi! 99%-os? Na, abban van a vitamin. Apudnak is jó ízlése van:) Azt is muti majd lécci!

    VálaszTörlés
  9. Én is Boldog Új évet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörűűűűűűűűűűű :))))

    VálaszTörlés