Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 8., szombat

Virslivel töltött kiflifalatkák




Egy kicsit elmaradtam a karácsonyi és a szilveszteri receptek posztolásával, de igyekszem mindent bepótolni. Ezeket a helyes virslis falatkákat is szilveszterre sütöttem. Egyszerűek és gyorsak, sokféleképpen variálhatóak. Én a receptet követve virsli darabkákkal töltöttem meg őket, de szerintem sajttal, sonkával, vagy kolbászdarabkákkal is nagyon finomak lesznek.:-DDD


Hozzávalók:


  • 500 g finomliszt
  • 250 g fagyos vaj/margarin
  • 1 csapott ek. só
  • 1 dl tejföl (nálam most 1 dl tejszín)
  • 1 kk. kristálycukor (nálam méz)
  • 25 g friss élesztő
  • 1+2 tojássárgája
  • 32 db (füstölt) koktélvirsli
  • 100 g trappista sajt
  • 1 kk. olaj a kenéshez


Elkészítése:


1. A tésztához elmorzsoljuk a lisztben a vajat, összekeverjük a sóval.
2. A tejszínt (tejfölt) meglangyosítjuk, eldolgozzuk a mézzel, az élesztővel és 1 tojás sárgájával, a liszthez adjuk, összegyúrjuk, 4 cipót formálunk belőle.

3. A virsliket megmossuk, szárazra töröljük.

4. Pihentetés nélkül 20-22 cm átmérőjű korongra nyújtjuk az egyik cipót, átlósan-csillagformán 8 gerezdre vágjuk.

5. A háromszögek alapja felőli tésztarészekre 1-1 virslit fektetünk, majd a csúcsuk felé haladva szorosan feltekerjük.

6. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk a kifliket, konyharuhával letakarjuk.

7. A másik 3 tésztacipót a fenti módon formázzuk, megtöltjük, 1/2 órát kelni hagyjuk. 

8. A sajtot megreszeljük. Elkeverjük az olajat a maradék 2 tojássárgájában, megkenjük vele a kiflik tetejét, és megszórjuk a reszelt sajttal.

9. Betesszük a tepsiket a 180°C-ra előmelegített sütőbe, és 20-25 perc alatt aranyságrágra sütjük a kifliket, hagyjuk hűlni.

10. Ketchup vagy egyéb pikáns mártás kíséretében italkorcsolyaként kínáljuk. Frissen az igazi!


Forrás: Nők Lapja 2008. dec. 30. Lajos Mari receptje a fent jelzett módosításokkal.

5 megjegyzés:

  1. Jaj,de jó,hogy nem csak én vagyok kicsit fáziskésében...:)))
    Nagyon gusztik,kérek egy harapást!:)

    VálaszTörlés
  2. italkorcsolyaként mondod? kis finom sör...nyamm.

    VálaszTörlés
  3. ÁÁÁ fantasztikus a kép is

    VálaszTörlés
  4. Ez tényleg jó kifli recept, és bár én "leszerződtem péksütikben Limarához", ezt kipróbálom kolbásszal. :D

    VálaszTörlés
  5. Brigitta! Kóstoló elküldve! Egészségedre! :-DDD

    4Gyerek! Bizony, bizony! Jól csúszik rá a söröcske és a borocska is! :-DDD

    Raindrop! Majd jelezz kérlek, hogy ízlett-e nektek! :-DDD

    VálaszTörlés