Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 22., kedd

Vagdalt mexikói zöldségekkel


Citromhabnál nézelődve a hétvégén kedvet kaptam a vagdalt készítéshez. Nem az ő receptjét követtem, hanem a hűtőnkben fellelhető alapanyagokból válogattam össze a mi ízlésünknek leginkább megfelelő hozzávalókat. Hidegen, melegen is kiváló, emellett rendívíül sokféleképpen variálható. Tálalhatjuk rizzsel, burgonyával is (kinek, mi tetszik), én most friss bagettet sütöttem hozzá.

Hozzávalók:

  • 1 kg darált hús (nálam sertés)
  • 3 közepes tojás
  • 7 csapott ek. zabkorpa (vagy búzadara)
  • 400 g mirelit mexikói zöldségkeverék
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 4-5 gerezd zúzott fokhagyma
  • 2 nagy csipet őrölt fahéj
  • ízlés szerint cayenne bors
  • ízlés szerint pirospaprika
  • őrölt fekete bors
  • olaj

Elkészítése:


1. A hagymát felaprítjuk, és kevés olajon üvegesre pároljuk. 
2. Hozzáadjuk a zöldségkeveréket, és kb. 20 perc alatt a hagymával együtt készre pároljuk, majd félre tesszük, kihűtjük.

3. A darált húst a fűszerekkel és a zúzott fokhagymával ízesítjük, összedolgozzuk a zabkorpával és a tojásokkal, végül belekeverjük a zöldségeket.

4. A masszát két szilikon kenyérformába simítjuk, és 180°C-on, alufóliával letakarva nagyjából 50 percig sütjük. A sütés utolsó 15 percében levesszük a fóliát, hogy egy kissé megpiruljon.

5. Megvárjuk, míg egy kicsit kihűl, ezután szeletelve tálaljuk.

6. Frissen sült bagettet kínáltam hozzá!

5 megjegyzés:

  1. Ez olyan szép! Színes és nagyon guszta!:)

    VálaszTörlés
  2. Juj még rég egyszer készítettem egy hasonlót, férj teljesen odavolt érte
    Nagyon guszta, beleharapnék

    VálaszTörlés
  3. Szeretem ezt a tavaszi színű fasírtot.:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta lett!
    Nálam is a hűtőben éppen fellelhető dolgok kerültek bele:-)

    VálaszTörlés
  5. Lányok! Köszönöm! Aranyosak vagytok! :-D

    Citromhab! Még1x köszi a receptet! :-DD

    VálaszTörlés