Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 15., kedd

Kókuszos créme brulée őszibarack velővel



Első alkalommal készítettem créme brulée-t, és rögtön egy izgalmasabb ízkombinációval indítottam: Ízbolygó kókuszos créme bruée-jét néztem ki magamnak. Hogy miért nem a kedvencemet, a vaníliásat választottam? Nah, azt inkább ne kérdezze senki. Hirtelen felindulásból készült a kókuszos, mert volt éppen itthon kókusztej, de egyáltalán nem bántam meg, hogy így döntöttem (sőőőőt!). Komolyan mondom: ISTENI...főleg az őszibarackkal a tetején (ananásszal és Ízbolygó által készített málnavelővel is fantasztikus lehet!). :-DD Mivel a málnából kifogytam, és boltba sem igazán volt kedvem menni, így őszibarack velőt készítettem hozzá. Igazán pazar ízkombináció, csak ajánlani tudom mindenkinek!




Hozzávalók:

  • 2 dl tejszín
  • 2,5 dl kókusztej
  • 8-8 ek. barna nádcukor
  • 5 tojás sárgája
  • 1 ek. vanília-kivonat
  • 5 ek. kókuszreszelék

az őszibarack velőhöz:


  • 2 dl őszibarack turmixolva + ízlés szerint méz + reszelt citromhéj

Elkészítése:


1. A "krémhez" a hozzávalókat kézi habverővel jól összekevertem, majd 1 órára a hűtőbe tettem.
2. A sütőt 125°C-ra előmelegítettem.

3. A "krémet" 3 mélyebb szuflétálba/créme brulée tálba töltettem, a tálakat egy közepes tepsibe helyeztem, és addig öntöttem alájuk meleg vizet, míg a 3/4 részükig nem ér a víz.

4. A sütőben 50 percig gőzöltem, majd kihűtöttem őket. Először szobahőmérsékletre, azután a hőtőbe téve. Érdemes este elkészíteni, hogy éjjel legyen idejük szépen kihűlni.

5. Barna cukrot szórtam mindegyik tetejére és karamellizáló pisztollyal rákaramellizáltam (vagy serpenyőben megmelegítem és rácsorgatom a tetejükre).

6. Az őszibarackot leturmixoltam - ízesíthetjük mézzel, citromhéjjal stb. - és a krémekre adagoltam, ezután egy adagot gyorsan bekanalaztam...jah, és beleszerettem a créme brulébe...újabb variációk következnek hamarosan! :-DDD


Forrás: Az eredeti recept Ízbolygótól származik, azonban én az arányokon változtattam egy kicsit. Szuper recept / ötlet köszönöm szépen Ízbolygónak!

7 megjegyzés:

  1. Most, hogy jobban megnézem, jöhet így ahogy van, nem kell a kókuszt kiszedni belőle:-))

    VálaszTörlés
  2. Jöhet nekem is.
    Istenien néz ki:D

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán nagyon nagyon nyami! :)

    VálaszTörlés
  4. Fantasztikusan finom, idáig csak vaníliás gyümölcsös változatot ettem azt is étteremben

    VálaszTörlés
  5. Kedves Mézigörl!
    Mint a 40.VKF leköszönő háziasszonya, szeretném Neked továbbadni a stafétát és köszönteni a 41.VKF háziasszonyként!
    Nagyon jó téma választást és rengeteg pályázatot kívánok Neked!

    VálaszTörlés
  6. Lányok, tényleg nagyon finom, érdemes elkészíteni! :-))

    Tücsök! Köszönöm itt is, és várlak játszani! :-)

    VálaszTörlés