Egyéb érdekességek...rólam

2011. február 6., vasárnap

Őszibarackos-ricottás torta szülinapra + díjak


A hétvégén "Méziboy" anyukájának szülinapját ünnepeltük, ebből az alkalomból készítettem ezt a tortát. Tudom, tudom a díszítést egy kicsit elrontottam, de mentségemre szóljon, hogy a torta este fél 11-kor készült el egy elég húzós nap végén (munka, betegség... :-((). Remélem azért, az  ünnepeltnek tetszett és ízlett?! Szerintem nagyon finomra sikerült. Nem egy túl cifrázott, túl édesített torta arra törekedtem, hogy könnyű legyen. Szóval az édességét mindenki állítsa be nyugodtan ízlésének megfelelően! Nagyon gyakran sütöm, mert nagyon szeretjük. A recept inkább csak egy ötlet, most éppen így készítettem,  de állandóan - hol így, hol úgy - variálom az összetevőket! Nagyon finom, érdemes elkészíteni, főleg azoknak ajánlom, akik nem szeretik a túlságosan édes süteményeket! :-DD


Hozzávalók:

a tésztához:


26 cm-es tortaforma

  •  4 tojás (M-es méretű)
  • 25 dkg barna cukor
  • 2 dl olaj
  • 2 dl őszibaracklé
  • 30 dkg finomliszt (BL 55)
  • 1 csomag sütőpor
  • csipet só

a krémhez:

  • 500 g ricotta
  • 500 g mascarpone
  • 1 doboz őszibarack befőtt (felkockázva)
  • ízlés szerint méz, cukor
  • 4 dl tejszín
  • 1 csomag zselatin fix
  • 2 csomag habfixáló
  • szeletelt mandula

a díszítéshez: marcipán süni, rózsák, levelek, gyertya




Elkészítése:


1. A sütőt 200°C-ra előmelegítjük. Minden hozzávalót kimérünk és kikészítjük.

2. A tojásokat a cukorral egy keverőtálban 2-3 perc alatt sűrű krémesre keverjük.

3. Állandóan kevergetve hozzáadjuk az olajat és a gyümölcslét.

4. A lisztet és a sütőport elvegyítjük, és gyorsan belekeverjük.

5. A tésztát a tortaformába töltjük (az aljára sütőpapírt tettem, az oldalát nem vajaztam ki!) és a sütőben tűpróbáig sütjük. Kb. 35 perc, ha nagyon barnulna a teteje, fedjük le alufóliával!

6. Ha megsült, hagyjuk kihűlni, egyenletesen félbe vágjuk, az egyik lapot tortatálra helyezzük.

7. A krémhez a ricottát és a mascarponet kikeverjük. Mézzel vagy cukorral/porcukorral édesítsük ízlés szerint.

8. A tejszínhabot felverjük a habfixálóval és ízlés szerint cukorral/porcukorral.

9. Beleforgatjuk a habot a ricottás krémbe, majd 1/3-2/3 arányban elosztjuk.

10. A krém nagyobbik részébe forgatjuk a lecsepegtetett, felkockázott őszibarackot (ízesíthetjük még reszelt citromhéjjal, apróra vágott fehér csokoládéval, szeletelt mandulával) és a zselatint.

11. Egyenletesen rásimítjuk az tortára, rátesszük a másik felét, és bevonjuk a krém másik felével (egy keveset hagyjunk a tetejére díszítésnek).

12. A bevont tortát megszórjuk szeletelt mandulával (az oldalára is), elképzelésünk szerint díszítjük.

13. Hűtőbe tesszük néhány órára, ezután szeleteljük.


Forrás: A tészta receptje Gina Greifenstein: 1 tészta 50 torta c. könyvéből származik, a töltelék saját elképzelés.


A recept után pedig szeretnék eleget tenni az elmaradásaimnak. Az utóbbi hetekben sok meglepetés ért: nyertem egy praliné formát Colorstól, és több új díjjal is gazdagodtam. Mindegyiknek nagyon örültem, és ezzel a bejegyzéssel szeretném nektek megköszönni a sok-sok kedvességet! :-DD


Gasztromániákus Ildytől kaptam:




Lizától, Valitól kaptam:



Anditól, Zsanuáriától, Thrinitől, Hobbycheftől, Brigittától, Nellitől, Autumntól, 4Gyerektől kaptam:



A díjakat pedig küldöm minden kedves bloggerínának és bloggernek!!! :-DDD

Még egyszer köszönöm, hogy rám is gondoltatok!!!

11 megjegyzés:

  1. Finom, könnyű süti lehet!:-)Most betegen kérnék egy szeletet belőle.

    VálaszTörlés
  2. Most nem kérek tortát, ma ettünk.
    Ellenben kérlek szépen, nézz utána, én is küldtem neked díjat.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép tortát sütöttél!!!! Na és a díjak??!! Szupereeeeeeeeeeeeeek!!!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ízléses lett a torta. Gratulálok az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus ez a torta, gratulálok hozzá!

    Meg az ünnepeltnek is :-)

    VálaszTörlés
  6. Igazán finom lehet! ...és nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  7. Lányok, köszönöm, tényleg nagyon finom volt! :-))

    VálaszTörlés
  8. Oksi:)) Köszi :) Majd én is elkészítem, csak előtte azt szeretném kérdezni, mi az a ricotta? Am szupi az oldi! Megyek, körülnézek:))

    VálaszTörlés