Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 31., hétfő

Török narancsos muffin




Hogy mennyire "török" ez a muffin, azt nem tudom. Azt viszont biztosan állíthatom, hogy nagyon-nagyon finom, és hamar elkészíthető. Legközelebb - próbaként - szerecsendió helyett egy kis fahéj és kardamom kerül majd bele, hogy még pikánsabb legyen. Az eredeti recepten csak annyit változtattam, hogy sima liszt helyett rétes liszttel dolgoztam, és nagyon puha, majdnem teljesen felolvasztott vajat használtam. 
A Mikulás az elmúlt évben megajándékozott engem szilikon muffin formákkal, amik már régóta várakoztak a polcomon, ezeket végre kipróbálhattam. Jelentem, jól vizsgáztak: simán kijöttek belőle a pihe-puha tésztájú muffinok! :-DDD Muszáj volt még azon melegében megkóstolnom! :-DDD

Hozzávalók:

  • 25 dkg liszt (rétes liszt)
  • 1 csomag sütőpor
  • őrölt szerecsendió (ízlés szerint)
  • 1 tojás
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg méz
  • 2 dl joghurt
  • 2 narancs leve és héja (szárított is jó a friss helyett)





Elkészítése:


1. A lisztet és a sütőport egy tálba szitáljuk, majd reszelt szerecsendióval ízesítjük.
2. A tojás a mézzel, a puha vajjal és a joghurttal habosra keverjük.

3. A joghurtos masszát a lisztes keverékhez adjuk, majd belekeverjük a narancsok reszelt héját és a leszűrt levét.

4. A tésztát villával gyorsan összeforgatjuk (nem baj, ha kicsit csomós marad).

5. A tésztát szilikonformákba töltjük /kétharmadáig/ (vagy a fém sütőformát vajjal kikenjük, vagy kapszlikkal kibéleljük).

6. 180°C-ra előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük.

7. Cukormázzal és cukorgyönggyel díszítettem, de lehet porcukorral, reszelt narancshéjjal is (vagy kinek mi tetszik).

Forrás: Muffinok és pogácsák. Szalay könyvek

15 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, de a törökre azért felkaptam a fejem! :) Kardamommal szerintem keletiesebb is lesz! Én is szeretem a réteslisztet muffinokhoz.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta!!! Én is szívesen megkóstolnám.:))
    Nekem már régóta szilikonos formám van, és imádom.
    Rétesliszttel még nem sütöttem muffint, köszi az ötletet, kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
  3. Elif! Hát igen, nekem is kétségeim voltak az eredetét illetően, de mivel a könyv ezt az elnevezést adta, így én sem változtattam rajta. :-DD Tényleg finomabbak a muffinok rétes liszttel, szóval aki teheti, próbálja ki mindenképpen! :-DDD

    VálaszTörlés
  4. Kardamommal tényleg finom lehet!Ki fogom próbálni én is mindenképpen.:-)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Ebből a tésztamennyiségből mennyi muffin lett? köszönöm Ági

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűségesek!:)
    Nekem is volt szilikon muffin formám, amíg ki nem dobtam:) Én nem szerettem. Mert ugye nem kell bele papír, viszont nem lehetett rendesen takarítani.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek!:-)
    Díjazom is őket.... nézz be hozzám kérlek érte:-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek lettek, biztos fincsi is!
    Kérlek nézz be hozzánk légyszíves:))

    VálaszTörlés
  9. Kedves Mézigörl! Online vacsoracsatát indítok, lenne kedved benevezni? Kérlek nézz be hozzám....

    VálaszTörlés
  10. Imádom a muffinokat, viszem a receptet! :)

    VálaszTörlés
  11. Nézz be hozzám, van egy kis meglepim a számodra!:)
    http://ildygastro.blogspot.com/2011/02/dijak-ajandekok-restanciak.html

    VálaszTörlés