Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 15., szombat

Forró fehércsoki puding



Még a hónap elején készítettem el Nigella forró csokipudingját, és akkor megígértem nektek, hogy elkészítem a fehércsokis változatát is. Nos, kérem szépen,elkészült, és végre jutott némi időm arra, hogy posztoljam. Az étcsokis recept arányaival dolgoztam, de mint majd azt alább olvashatjátok, változtattam egy-két dolgon. Hogy a kettő közül melyik is a finomabb??? Megmondom őszintén...nem tudtam eldönteni. :-DD Isteniek! Jah, és ami nagyon fontos: ez a desszert is valóságos kalóriabomba, egy adag bőven elég egy személynek is! :-)))


Hozzávalók:

4 adaghoz

  • 12, 5 dkg fehér csokoládé
  • 12,5 dkg vaj + a formák kivajazásához
  • 2 egész tojás
  • 12,5 dkg bio barna nádcukor  (lehet kevesebb is néhány dkg-mal!)
  • 1 csepp vanília-kivonat
  • 3 csapott ek. liszt
  • csipet só
  • szeletelt mandula a tetejére

Elkészítése:


1. A csokoládét összetördeljük és a vajjal együtt vízgőz felett felolvasztjuk, langyosra hűtjük.

2. A tojás elhabarjuk a cukorral és a csipet sóval, majd kanalanként hozzáforgatjuk a lisztet.

3. Ezután hozzákeverjük a csokoládés-vajas keveréket, és a kivajazott formákba öntjük. (Nekem 2 dl űrtartalmú szufléformáim vannak, ebből 4 kellet. Mindegyik tetejére szeletelt mandulát szórunk.

4. 200°C-ra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük. Én 14 percnél vettem ki a sütőből, mert azt szeretem, ha egy kicsit több a roppanós réteg alatt a krém. :-DDD

5.
Fogyasztás előtt néhány percet hagyjuk őket hűlni...nah persze... :-)))

13 megjegyzés:

  1. Az előbb TücsökBogárnál a kávépuding, nálad meg a fehércsokis!Hm..... nem is tudom melyikből kérjek?:-)

    VálaszTörlés
  2. Hát igen. Mit is lehet erre mondani? Semmit, csak sóhajtozni nagyokat. Isteni!:)

    VálaszTörlés
  3. Nelli;hez hasonl= dilemm'm volna, ha....

    VálaszTörlés
  4. váá...miért nem ment karakteresre?
    szóval azt akartam volna írni, hogy Nelliéhez hasonló dilemmám lenne, haaaa...

    VálaszTörlés
  5. Bocs, hogy belepofátlankodok a hozzászólásokba, de nem bírom szó nélkül hagyni. Rossz a sütőd?! A tetején az a csúnya, barna réteg nem lehet valami kellemes.

    VálaszTörlés
  6. Ugyan már, egy kis pirulás, attól lesz isteni a puding!! Szerintem jól néz ki és biztos nagyon finom lehet!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyokat nyelve, sóvárgok!!!:))

    VálaszTörlés
  8. rossz sütő? más képeket más bejegyzésektől néztél már?

    VálaszTörlés
  9. Pont az a kis pirult rész lehetett a legfinomabb!

    (ezt miért nem lehetett vajon névvel megkérdezni, nem értem?)

    VálaszTörlés
  10. Annyi guszta és szaftos, hogy nem bírok ellenállni neki

    VálaszTörlés
  11. Az a rész lehetett a legízletesebb!!!!

    VálaszTörlés
  12. Lányok! Köszönöm a sok kedves hozzáaszólást! Bizony-bizony, "az a része" volt a legfinomabb. Amúgy az nem égett rész, hanem mint ahogy a hozzávalókból is kitűnik, barna cukorral készült, és ahogy az karamellizálódik, kap egy barnás színt, és hogy az mennyire finom...leírni nem lehet! Meg kell kóstolni! :-DDD

    VálaszTörlés