Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 14., péntek

Lencsefőzelék csípős húsgolyókkal


A hagyományoknak megfelelően én is lencsés ételt készítettem az új esztendő kezdetére. Be kell valljam nektek, hogy ez az egyik kedvenc főzelékem, ezért gyakran készítem. Most éppen egy kicsit csípős, pikáns ízvilágú húsgolyókat sütöttem hozzá, de van amikor tükörtojással, főtt tojással, pörkölttel, sima sült hússal vagy önmagában tálalom. Nagyon finom csípős húsgolyókkal is, nekem elhihetitek! :-DDD

Hozzávalók:


a lencsefőzelékhez:

  • 300 g lencse
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 kis fej hagyma
  • 1/2 kk. szemes bors
  • 1 babérlevél
  • 4 ek liszt (eredetileg rizsliszt)
  • 2 dl + 4 kk. tejföl
  • só, bors
  • 1 kk. mustár
  • citromlé


a csípős húsgolyókhoz:

  • 15 dkg bacon
  • 50 dkg darált sertés hús
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • só, frissen őrölt bors
  • 4 ek. búzadara
  • 1 tk. morzsolt majoránna
  • 1/2 tk. cayenne bors
  • 1 egész tojás
  • olaj a sütéshez

Elkészítése:


1. Előző este átválogatjuk és beáztatjuk a lencsét.

2. A fokhagymát és a hagymát meghámozzuk. Egy kevés olajat hevítünk, melyben üvegesre pároljuk a felaprított hagymát. 

3. Hozzáadjuk a lencsét, és annyi vizet, hogy bőven ellepje.

4. Ízesítjük sóval, őrült és egész fekete borssal, babérlevéllel, fokhagymával majd addig főzzük, amíg a lencse teljesen meg nem puhul.

5. A lisztet elkeverjük a tejföllel és 1-2 merőkanál főzőlével, majd a lencséhez adjuk, azaz behabarjuk, és fedő nélkül, mérsékelt tűzön, gyakran megkevergetve összeforraljuk (3-5 perc).

6. Ízlés szerint savanyítjuk citromlével, ízesítjük mustárral és ha szükséges, további őrölt borssal.

7. A húsgolyókhoz a bacont felkockázzuk, hozzáadjuk a darált húst, az összezúzott fokhagymát, a lereszelt vöröshagymát, a tojást, a búzadarát, ízesítjük a fűszerekkel, és kb. 15 percre hűtőbe tesszük, hogy az ízek egy kicsit összeérjenek.

8. A sütéshez egy nagyobb serpenyőben olajat hevítünk, egy kanál segítségével a masszából diónál nagyobb golyókat formázunk, majd mérsékelt lángon, közben többször átforgatva, pár perc alatt megsütjük őket. 

9. Az elkészült golyókat szűrőkanállal kiszedjük, papírtörlőn lecsepegtetjük, és a főzelékkel együtt tálaljuk.

Megjegyzés: Aki a csípőset nem szereti cayenne bors helyett használhat őrölt pirospaprikát is.

Jó étvágyat kívánok hozzá!

Forrás: a lencsefőzeléket Lajos Mari  receptje egy régebbi Nők Lapjából, néhány változtatást tettem csupán;  a csípős húsgolyókat a  saját elképzelésemen szerint ízesítettem.

7 megjegyzés:

  1. Elhisszük neked, Mézi!:) Nagyon guszta, én is imádom.
    Beáztadod a lencsét? Én sosem szoktam.

    VálaszTörlés
  2. A lencsét én sem szoktam beáztatni, de így akkor biztosan nagyon hamar megfő.:-)
    A csípős húsgolyó finom lehetett hozzá.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! én is imádom a lencsét! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem ,finomat készítettél!:-)

    VálaszTörlés
  5. Én sem szoktam beáztatni a lencsét,gond még nem volt vele,hamar puhult.

    Imádom.

    A húsgolyót is imádom.

    A kettő együtt meg pláne szuper lehet.

    VálaszTörlés
  6. Igen, lányok! Én mindig beáztatom, a nagyim szokta mindig beáztatni, én meg jól eltanultam. :-DD Tény, hogy sokkal hamarabb megpuhul, és már lehet is gyorsan belapátolni! :-DDd

    VálaszTörlés