Egyéb érdekességek...rólam

2011. január 30., vasárnap

Normandiai sajtos lepény (flamiche au camembert)





Ez a lepény annyira finom, hogy nálunk egy szempillantás alatt elfogyott! De tényleg! :-DD Ajánlom egy gyors ebédnek, vacsorának, de vendégvárónak is kitűnő. Az elkészítése roppant egyszerű, még a kezdő háziasszonyok is nyugodtan megpróbálkozhatnak vele. Jól passzol hozzá bármilyen bor (én a fehéret részesítem előnyben)! A végeredményben nem fogtok csalódni, garantálom! :-DDD

Hozzávalók:

  • 20 dkg búzaliszt (nálam teljes egészében Graham - liszt)
  • 1/2 tk sütőpor
  • 10 dkg túró
  • 4 ek. olaj
  • 1 tojássárgája
  • néhány ek, fagyos víz a tészta összeállításához (ha szükséges)
  • 2 vöröshagyma
  • 1 ek. vaj
  • 50 dkg camembert sajt
  • 2 dl tejszín
  • 2 tojás
  • bors
  • 1-2 tk. édes-nemes pirospaprika
  • liszt a munkafelületre


Elkészítése:


1. A túrós-olajos tésztához a lisztet átszitáljuk, és elkeverjük benne a sütőport.

2. A túróval, az olajjal, a tojássárgájával és a sóval összegyúrjuk (ha szükséges, néhány evőkanál fagyos vizet adhatunk hozzá).

3. Fóliába tekerjük és 30 percre hűtőbe tesszük.

4. A sütőt 200°C-ra előmelegítjük.

5. A vöröshagymákat meghámozzuk, finomra aprítjuk.

6. A vajat felforrósítjuk, és a hagymát üvegesre pároljuk benne.

7. A sajtot villával összetörjük (én csak felkockáztam), a hagymával, a tejszínnel és a tojásokkal elkeverjük.

8. Sóval, borssal és pirospaprikával fűszerezzük.

9. A tésztát lisztezett deszkán a forma méreténél nagyobbra nyújtjuk. A formába tesszük, körben kb. 4 cm-es pereme legyen.

10. A sajtos keveréket elosztjuk rajta, majd a sütőben 40-45 perc alatt aranybarnára sütjük.


Megjegyzés: 26 cm-es torta-, vagy piteformához!


Forrás: Julia Skowronek: Ízletes lepények.

9 megjegyzés:

  1. Finom lehet, szeretem a sajtos, hagymás, tejszínes dolgokat együtt.:-)

    VálaszTörlés
  2. Ez biztosan nagyon finom, nekem ebédre is jöhetett volna...:-)

    VálaszTörlés
  3. Hu ez nagyon jol nez ki, megkostolnam!!

    VálaszTörlés
  4. Imádom a lepényeket, és ez még guszta is, nagyon!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta és remek recept!! én is imádom az ilyen pitéket. Most azt a szeletkét el is csenem.:))

    Minden nap benézek hozzád, rengeteg finomságot készítesz!!(sajnos erőm csak ritkán van írni, de itt vagyok):)

    VálaszTörlés
  6. Látva, olvasva, tényleg isteni finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. Isteni is volt! Ismétlés lesz belőle! :-))

    VálaszTörlés