Egyéb érdekességek...rólam

2012. január 3., kedd

Zserbógolyók...



Engem is elért a zserbógolyó őrület, ezúttal szülinapra készítettem el. Díszdobozba és bonbonpapírba csomagolva kedves ajándék lehet! :-D


Hozzávalók:

  • 15 dkg aszalt sárgabarack
  • 2 evőkanál narancslikőr (nálam narancsvirágvíz) 
  • 1 evőkanál víz 
  • 15 dkg darált dió
  • 2 evőkanál nyírfaporcukor (egy csipet fahéjjal megbolondítottam)
  • 1 evőkanál baracklekvár 

a bevonathoz:

  • 15 dkg étcsokoládé min. 70%-os
  • 1,5 ek. olaj (ezt elhagytam)

Elkészítése: 


A barackot felaprítjuk, majd meglocsoljuk a likőrrel (narancsvirágvízzel) és a vízzel, és fél órát állni hagyjuk, majd darálóval vagy aprítóval krémesre zúzzuk. Hozzáadjuk a többi hozzávalót és jól összegyúrjuk, majd hűtőbe rakjuk kicsit dermedni. Ezután kis golyókat formázunk a masszából és visszarakjuk a hűtőbe 1 órára, dermedni. Dermedés után gőz fölött felolvasztott csokoládéba egyenként belemártogatjuk, majd lecsöpögtetjük. Visszarakjuk a hűtőbe,újból megdermedni. Bonbonpapírba csomagoljuk.


Forrás: Ottis főz: Zserbógolyók

4 megjegyzés:

  1. Lécci áruld el, hol veszel narancsvirágvizet! :-)
    Kerestem már egy csomó helyen, de úgy néztek rám, mint aki nem erről a bolygóról jött. :-)
    Annyi sok receptnél olvastam már...
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. A Culinarisban veszem Pesten. :-)

    http://culinaris.hu/

    VálaszTörlés
  3. Hány darab lesz kb a leirt mennyiségből? :-)

    VálaszTörlés