Egyéb érdekességek...rólam

2012. január 6., péntek

Házi majonéz



Nagy könyvgyűjtő vagyok, a történelmi tárgyúak mellett legfőképpen a szakácskönyvekért vagyok oda. Rengeteg van, de ha veszélyes helyre, azaz könyvesboltba tévedek, általában mindig elcsábulok, és nem jövök ki onnan üres kézzel. Mondjuk úgy, hogy mindennek ellen tudok állni, csak a kísértésnek nem. Sajnos...:-DDD Mostanában két nagy kedvencem van, az egyik a Szakácsok könyve, a másik pedig a Főzőiskola. Mindkettő rendkívül hasznos alaprecepteket tartalmaz, ajánlom mind a kezdők, mind a gyakorlott konyhatündérek figyelmébe. Annyira "beleszerettem" ezekbe a könyvekbe, hogy elhatároztam (amellett, hogy megtanulok végre sütni és főzni :-DDDDDD) a blogra is rendszeresen felteszek ilyen alaprecepteket, talán valaki hasznát veszi... Ma a rántott fogashoz készített házi majonéz kerül terítékre. Ha valaki még nem evett volna ilyet, és azt kérdezné tőlem, hogy milyen, akkor azt válaszolnám, hogy e és a bolti "E"-vitaminokkal feltúrbózott, egészségtelen változat között zongorázni lehet a különbséget...:-DD Nem egy kalóriaszegény mártás azt tudom, de kit érdekel...egyszer élünk...NEM???


Hozzávalók:


3 dl majonézhez

  • 2 tojássárgája
  • 1 tk. dijoni mustár
  • 1-2 ek. fehérborecet
  • 2,5 dl olívaolaj
  • só, frissen őrölt bors

Elkészítése:


Tegyük a tojássárgákat, a mustárt, 1 evőkanálnyi ecetet és egy kevés sót, borsot egy tálba, és kézi habverővel verjük fel.  Állandó keverés mellett fokozatosan, vékony, folyamatos sugárba öntsük hozzá az olajat, amíg a mártás sűrűsödni kezd.

Kóstoljuk meg, és ha nem elég ízes, adjunk hozzá még több sót, borsot, egy kevés ecetet. A majonézt tálalhatjuk akár így is, vagy különféle módokon ízesíthetjük.

VÁLTOZATOK:

Tartármártáshoz keverjünk bele 2 evőkanál finomra vágott petrezselymet vagy turbolyát, 4 kicsi, apróra vágott csemegeuborkát, és 1 evőkanál leöblített, lecsepegtetett és apróra vágott kapribogyót

Fokhagymás majonézhez adjunk hozzá 1-2 zúzott fokhagymagerezdet a tojássárgákkal.

TIPP:

A kicsapódott majonéz megmentése: ha összement a majonéz próbáljunk meg belekeverni egy evőkanál forró vizet. Ha még ekkor sem válik simává, egy újabb tojássárgáját verjünk fel külön egy nagy tálban, és fokozatosan adjuk hozzá az összeugrott keveréket.


Forrás: Joanna Farrow: Főzőiskola

2 megjegyzés:

  1. Mióta világ a világ így készítettük itthon a majonézt, nem is ismertünk másfajtát mindaddig, amíg csudanagy jódolgunkban az üzletből is meg nem lehetett venni. :D
    Amikor újdonság volt, vettem egyszer-kétszer, de az tulajdonképpen nem is majonéz, hanem isten tudja mi. És a mai napig mérgelődöm, amikor egy receptben az van, hogy 2 evőkanál majonéz (igaz, én is ezt írtam, egy receptembe nemrég:D), mert ha én majonézt készítek, az min. 2 dl, a többit meg nem biztos, hogy fel tudom használni.
    Azért egy jó ideje már nem ezt a hagyományos majonézt készítem, hanem az egésztojásos, félperces, botmixeres változatát.:)
    Nagyon szép a színe, amúgy. Házi tojásból készült?

    VálaszTörlés
  2. Én is azt mondom mint sedith, mi amióta az eszemet tudom otthon készítjük a majonézt, amógy a nálunk kapható üzletiekben még tojás sincs bár.
    Amúgy én is nagy könyvgyűjtő vagyok, szépirodalmi könyvem ezeregy van, és természetesen szakácskönyveket is gyújtök, bár még nemrég kezdtem hozzá, sajnos elég drágák. Most indítottam utnak egy játékot a blogomon, amely keretében egy szakácskönyv ajánlót kell írni, hza van kedved csatlakozz, biztos vannak érdekes szakácskönyveid:)

    VálaszTörlés