Egyéb érdekességek...rólam

2012. január 22., vasárnap

Lusta asszony rétese meggyel...



Néha kell egy kis lazaság...úgyhogy ma nem főztünk, hanem a szomszéd étteremből rendeltük az ebédet: szarvas steak-et barna mártással, gombás rántottával, vajon párolt zöldségekkel és burgonyakrokettel. A délutáni kávé mellé azért összedobtam ezt az egyszerű meggyes sütit. Annyira egyszerű, hogy még keverni sem kell, és mindennel együtt 50 perc alatt elkészül. Kezdő konyhatündéreknek is nyugodt szívvel ajánlom! :-))


Hozzávalók:


  • 25 dkg liszt
  • 20 dkg (barna) cukor
  • fél csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 1 citrom héja
  • 3 tojás
  • 2,5 dl tej (nekem 3-3,5 dl kellett)
  • 10 dkg vaj
  • 50 dkg túró
  • 2 tasak vaníliás cukor
  • egy kisebb üveg magozott meggy (de bármilyen gyümölcs lehet ízlés szerint)
  • 1,5 dl tejföl + 2 ek. cukor


Elkészítése:


Egy tálban összekeverjük a lisztet, a sütőporral és a cukorral. Egy másik tálban összekeverjük a tejet, a tojással és 5 dkg olvasztott vajjal. Kevés vajjal egy 20×30-as tepsit kivajazunk és a lisztes keverék felét belehintjük. Erre rámorzsoljuk a másik 5 dkg vajat. A túrót a vaníliás cukorral és a citromhéjjal elkavarjuk és rámorzsoljuk egyenletesen a lisztes keverékre. A túrós rétegre rászórjuk a meggyet, majd meghintjük a lisztes keverék másik felével. A tetejére ráöntjük a tejes keveréket, és addig rázogatjuk a süteményt amíg a tetejét teljesen bevonja a tejes keverék. Ezután a tejfölt elkavarjuk két evőkanál cukorral és a sütemény tetejére potyogtatjuk egy evőkanállal. Előmelegített 180 fokos sütőben 40 percig sütjük.



3 megjegyzés:

  1. Ma megcsináltam, nagyon finom lett! Pontosan a leírtak szerint készült, és a sütési idő is pont el van találva!:)
    Köszönöm a receptet: Zsuz

    VálaszTörlés
  2. Ma megcsináltam, nagyon finom lett!:) A hozzávalók aránya (én is a több tejes verziót csináltam), a sütési idő is teljesen pontosan el van találva!
    Köszönöm a receptet: Zsuz

    VálaszTörlés