Egyéb érdekességek...rólam

2011. március 12., szombat

Túrós lepénykék...


Túrós lepénykék...



... gyümölcssalátával.




Ma reggel nem kellett korán felkelnem, ki is használtam az időt egy kis lustálkodásra. Persze ez nem jelenti azt, hogy délig ki sem dobott az ágy, de 9 óránál előbb nem voltam hajlandó felkelni. Végre nem kellett korán kelni, munkába menni, és aminek tényleg örültem, hogy végre "normálisan" is bejutottam a konyhába. Bevallom néha már elvonási tüneteim voltak, mert mostanában - gondolom ti is észre vettétek, hogy nincs annyi recept, mint régen, és ha vannak is, nem követelnek túl nagy kreativitást - ha rá is értem, akkor este munka után főztem. Mivel nekem nem áll rendelkezésemre speciális felszerelés, este már nem tudtam fényképezni, így elmaradt ezeknek a recepteknek a közzététele. Pedig készítettem sok-sok finomságot, amiket igyekszem is mindenképpen újra elkészíteni. 


Próbálom ezt a négy napot minél jobban kihasználni, sütni, főzni és fényképezni. Természetesen - elnézéseteket kérem ezért - az elmaradt kommentekre és levelekre is válaszolok.Nem is szaporítom tovább a szót, hanem mutatom is a következő finomságot. Nigella műsorát nézve írtam még le ezt a receptet anno.  Sokszor készítem, mert nagyon szeretem, még az amerikai palacsintánál is jobban!!! Gyors, rendkívül könnyed lepénykékről van szó. Reggelire, egy tartalmas leves után ebédre is ajánlom, vagy csak, ha megkívánjuk. Balzsamecetes epret ugyan most nem készítettem hozzá, de juharsziruppal és gyümölcssalátával is mennyei!!! :-DDD


Azért, hogy a VKF. 41. fordulójához is meghozzam a kedveteket, mézzel készítettem!!! :-DD Mindenkit várok sok szeretettel játszani! Ne feledjétek a recepteket 2011. március 20. -ig várom az e-mail címemre (mezesfinomsagok@freemail.hu)!!! A részleteket az alábbi linken találjátok!

A receptek közzétételének ideje: 2011. március 14-21.



Most pedig következzen a túrós lepénykék receptje  :



Hozzávalók:


  • 3 tojás szétválasztva
  • 5 dkg tk kiőrlésű tönkölyliszt
  • 4-5 ek méz
  • 1 tk. vanília-kivonat
  • 25 dkg áttört túró
  • 1 citrom reszelt héja (opcionális)
  • csipet só



Elkészítése:



A tojásfehérjét kézi habverővel lazán felverjük. Nem kell kemény habbá verni, csak addig, amíg egy kis tartása lesz, és a színe fehérré nem változik. A lisztet és a sót összekeverjük. A tojások sárgáját a mézzel, a túróval és a vaníliával jól összekeverjük. A lisztet a tojásos masszához dolgozzuk, legvégül pedig hozzáadjuk a lazán felvert fehérjét. A serpenyőben kevés vajat hevítünk, és egy kisebb merőkanállal a masszából halmokat merünk. Az első oldalát 1 percig sütjük (amíg kis buborékok nem keletkeznek rajta), megfordítjuk, és a másik oldalát is megsütjük. Tányérra rendeztem a lepényeket, majd juharsziruppal meglocsolva megettük! Szuper volt! :-DDD


A gyümölcssalátához: alma, körte, barack stb. felkockázva, citromlével meglocsolva, aprított mentával megszórva.




11 megjegyzés:

  1. Akkor a túrót hozzáesszük?

    VálaszTörlés
  2. Juj de guszta, nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  3. Én is láttam ezt a receptet. Szuper gusztusosan néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és biztosan ugyanolyan finom!!!

    Szép hétvégét,szorgoskodjál minél többet a konyhába, de aztán pihenni se felejtsél el.

    VálaszTörlés
  5. Koszonom, jol nez ki,bizonyara unakaim kedvere lesz!

    VálaszTörlés
  6. ez lesz a holnap reggelink, az már tutti :) köszi. bár a juharszirup erősen elfogyott :(

    VálaszTörlés
  7. Lányok/ fiúk! Köszönöm mindegyőtöknek! :-))

    Gizi! Pihenek is, ígérem! :-DDD

    Iri! Remélem, ízlik majd az unokáidnak?! Tényleg nagyon finom! :-))

    Beastie! Lekvárral, csoki vagy vanília szósszal is isteni! Remélem, hogy ízlett nektek is!? Várom a visszajelzésed! :-))

    VálaszTörlés
  8. Reggelire kitűnő ötlet szerintem is!Viszem a recit.
    Mindenki kedve szerinti öntetet tehet rá.

    VálaszTörlés
  9. MAGÁBAN! Nagyon finom volt, igazi reggeli meglepetés. KÖSZI!

    VálaszTörlés
  10. Nelli! Várom a visszajelzésedet, tényleg minden passzol hozzá! :-))

    Beastie! Nagyon szívesen, örülök a pozitív visszajelzésednek, és annak, hogy nektek is ízlett. Én is imádom magában is! :-)))

    VálaszTörlés