Egyéb érdekességek...rólam

2011. október 24., hétfő

Diós-tökmagos Graham bagett



Aki unja már az egészséges recepteket, az most nem figyeljen ide, mert ma is ez van terítéken. Igazi sűrű tésztájú bagett ez, megbolondítva dióval és tökmaggal. Tökéletes az egészséges étrendet követőknek, cukorbetegeknek, diétázóknak, és azoknak is, aki valamilyen más okból kifolyólag a fehér lisztből készült pékárukat nem ehetik. Szeretem a korábban már említett módon, vajjal, lekvárral megkenve a reggeli tea mellé, de ha úgy tartja kedvem házi krémsajttal, egyéb kenyérre kenhető krémmel megkenve is szívesen fogyasztom. Örök kedvencem...


Hozzávalók:


  • 600 g liszt
  • 1 ek. só
  • 1 nagy csipet aszkorbinsav
  • 2 dkg friss élesztő
  • kb. 2 dl langyos tej
  • kb. 2 dl langyos víz
  • 1 ek. méz
  • 0,5 dl olaj
  • 2 marék durvára vágott dió
  • 1 marék tökmag




Elkészítése:


A magvak kivételével a hozzávalókból hólyagos tésztát dagasztottam, kilisztezett kelesztőtálban, langyos helyen kb. 1,5 órát kelesztettem (akinek van ideje, lehet 2 óra is). Újra átgyúrtam, beledolgoztam a magvakat, majd a tésztát 3 részre osztottam, formáztam és a bagett sütőbe tettem. Tiszta konyharuhával letakarva ismét duplájára kelesztettem, a tetejét előtte bevagdostam. 220°C-os, gőzös sütőbe tolva kb. 15-20 perc alatt megsütöttem, miután kihűltek a bagettek, szeleteltem. 


8 megjegyzés:

  1. 3 bagettet sütöttél? mondd, hogy az egyikből még maradt!

    VálaszTörlés
  2. Hűűű micsoda guszta, rusztikus kép

    VálaszTörlés
  3. 4Gyerek! Azóta megsült az újabb adag, hova küldhetem a kóstolót??? :-DD


    Bia! Kösziii! :-D

    VálaszTörlés
  4. hát nem mondom, hogy egyenesen a számba, jó lesz ide a tenyerembe is :D
    (vagy ahogy egy barátunk kisfia mondta kb tíz éve: ide tedd bele a kenyerembe)

    VálaszTörlés
  5. Mézi!De guszta!:-)A fényképek pedig profi szintűek.

    VálaszTörlés
  6. Ez nekem való lesz:)Meseszép fotókat-ételeket készítesz mindig,az ételek épphogy meg nem szólalnak.

    VálaszTörlés
  7. Mézigörl!
    Csodásak a fotók, főleg az első.
    A kenyér isteni lehet!:-)

    VálaszTörlés