Egyéb érdekességek...rólam

2011. október 4., kedd

Lecsós tarja rozsos bagettel



A vasárnapi menü részeként lecsós tarját sütöttem. Igazából nem nagy dolog, hamar elkészül, és biztosan ezerféleképpen készítitek?! Én most - idő hiányában - az egyszerűbb, "mindent bele a tepsibe" változatot választottam. A bagett recept eredetije Citromhabtól (Rozsos bucik néven fut) származik, remélem nem bánja, hogy ennyire átalakítottam, de muszáj volt már a maradék rozskovászomat felhasználni. Bucikat sem volt kedvem formázni, így maradtam a jól bevált bagett formáimnál. Jó kis kaja, ha esetleg még valaki nem próbálta volna...érdemes...tényleg! :-D

Hozzávalók:


a lecsós tarjához:

  • 2 nagy szelet disznó tarja
  • 2 közepes méretű paradicsom
  • 3 kisebb méretű TV paprika
  • 1 kisebb méretű cukkini
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 0,5 dl száraz fehérbor
  • só, frissen őrölt bors, pirospaprika
  • olaj


3 rúd bagetthez:

  • 300 g finomliszt
  • 200 g teljes kiőrlésű rozsliszt
  • fél csomag Alnatura rozskovász
  • 1 csomag (9g) Alnatura szárított élesztő
  • 330 ml langyos víz
  • egy csipet aszkorbinsav
  • 2 kávéskanál só
  • 1,5 ek. olaj
  • 1 kk. méz


Elkészítése:


Egy kisebb tepsit kiolajoztam, belefektettem a sóval, borssal, pirospaprikával - mindkét oldalukon - befűszerezett hússzeleteket. A zöldségeket megmostam, felkockáztam, ezután rászórtam a hússzeletekre. Újra sóztam, borsoztam, és az egészet meglocsoltam fehérborral. 180°C-ra előmelegített sütőbe tolva pirosra sütöttem a hússzeleteket. Közben többször megforgattam őket.

A bagett hozzávalóit tálba öntöttem, és a szokásos módon hólyagos tésztává dagasztottam. Langyos helyen a duplájára kelesztettem, három részre osztva formáztam, majd a tésztát bagett formában ismét duplájára kelesztettem. 220°C-os, vízgőzös sütőben kb. 20 perc alatt sültek meg. Miután kihűltek a bagettek, felkarikázva a hús mellé kínáltam.


    3 megjegyzés: