Egyéb érdekességek...rólam

2013. december 1., vasárnap

Háremlányok kedvence golyóbisok és szaloncukor...

Háremlányok kedvence golyóbisok...



... újragondolva.




... erre az édességre annyira rá vagyok kattanva,

 hogy idén Karácsonykor a családunk paleós részének 

"Háremlányok kedvence" szaloncukrot fogok készíteni.

... eszméletlenül finom: nagy önmérsékletet kellett 

tanúsítanom, miközben készült a massza, hogy ne faljam fel

az egészet egy ültő helyemben. 


... az eredeti recept Pocak Panné, én csak egy kicsit felturbóztam.




200 g szárított, cukrozatlan fügét, 100 g mazsolát 5 percre forró vízbe áztatok.

Leszűröm, késes robotgépben pépesítem, majd 200 g pirított, 

darált dióval, 25 g mézzel, 

2 tk. őrölt fahéjjal, 1 kk. őrölt kardamommal, 30 ml rummal**, 

30 ml narancslével összedogozom. 8 órára hűtőbe teszem.

A masszából golyókat formálok, amiket pirított darált dióban forgatok meg.*




... dobozban sokáig elvan, ha marad!

     

** ha gyerkőcök is eszeik, akkor csak narancslével.

** ha szaloncukrot vagy bonbont készítek a masszából,

 akkor olvasztott csokoládéba mártom és nem dióban hempergetem meg. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése