Egyéb érdekességek...rólam

2013. december 1., vasárnap

Lélekmelegítő zöldséges marhahúsleves...


Lélekmelegítő zöldséges marhahúsleves...



... már napok óta melengető marhahúslevesre vágytam.

...olyanra, ami tele van minden földi jóval.


...amiben szinte megáll a kanál. 


... amivel a kézben bele lehet süppedni, jól betakarózva a kanapéba.


... ami felmelengeti a lelkünket.


...nem volt mit tenni, meg kellett főznöm a kedvenc marhahúslevesemet. 





...íme a recept:




... 3 nagy fej vöröshagymát finomra vágok. 1 nagy fej zúzott fokhagymával zsíron üvegesre pirítom.

 Rászórok 1 ek. egész köménymagot, és hagyom, hogy a magok kipattogjanak.

 Lehúzom a tűzről, megszórom. 2 ek. őrölt pirospaprikával, felöntöm egy kevés vízzel, 

majd zsírjára pirítom. Hozzáadok 1,5 kg kockára vágott marhalábszárat,

 a húst fehéredésig pirítom. Felöntöm vízzel és 2 dl vörösborral.

 Beledobok 2 felkockázott paprikát, 1 paradicsomot, nagy csokor összekötözött

 petrezselyem zöldet, 4-5 kisebb babérlevelet, 1 kisebb,

 felkockázott zellergyökeret. Ízesítem továbbá Himalája sóval,

 frissen őrölt borssal és néhány szem egész fekete borssal. 

Amikor a hús félig megpuhult hozzáadok a leveshez 2 felkarikázott 

petrezselyem gyökeret, 3 sárgarépát, 1 kg megtisztított, 

felkockázott édesburgonyát és 200 g kelbimbót, majd az egészet készre főzöm.   



...  magában is nagyon laktató,  azért én gesztenyelisztes palacsintát is 

sütöttem hozzá, amit lekvárral, dióval töltöttem meg és langyos

 csokiszósszal öntöttem nagyon.





Megjegyzés: Ne ijedjetek meg, az adag óriási: 

5 főre főzök, így nyugodtan lehet felezni az adagot.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése