Egyéb érdekességek...rólam

2012. február 14., kedd

Camembert leveles tésztában sütve feketecseresznye dzsemmel



...nem, nem Valentin-napi étket hoztam. Soha nem ünneplem, mert úgy gondolom, egymásnak szeretetet adni a hétköznapok során kell. Bár, ha jól meggondolom, ez a fogás akár még bele is passzolhat a Valentin-napot ünneplők esti menüjébe.
 
Ha még nem mondtam volna, naaaagy sajtimádó vagyok. Bármikor jöhetnek, főleg a francia típusú sajtok... A maguk egyszerűségében kedvelem őket a legjobban pirított dióval, almával és egy pohárka borral, de ha fokozni akarom az élvezeteket, akkor egy-egy darabot némi dióval megszórva leveles tésztába csomagolok és feketecseresznye dzsemmel körítve tálalom. Persze dzsem nélkül is finom pl. úgy, ahogy Fűszeres Eszter írja könyvében: "pár csepp olívában és citromban megforgatott zöldsalátában vagy paradicsommal." Nekem akkor is a dzsemes a kedvencem. :-D Ugye ma milyen klassz ebédünk volt? :-D Túlzás nélkül mondom:fenséges!



Hozzávalók:

  • 1 kisebb korong camembert sajt/fő
  • leveles tészta
  • dió

a tálaláshoz:

  • feketecseresznye dzsem
  • rukkola

a kenéshez:

  •  felvert tojás


Elkészítése:


A kinyújtott leveles tészta közepére egy korong sajtot fektetek, megszórom dióval, befedem egy másik tésztalappal. Feltekerem a széleket, és villával alaposan lenyomkodom, hogy a sajt sütés közben ne folyhasson ki. Tojással lekenem. 180°C-ra előmelegített sütőbe tolva, nagyjából 25 perc alatt - pirosra sütöm. Tányérokra teszem a tésztát, és még forrón zöldsalátával és dzsemmel kínálom.


Ötlet: Belenyomhatunk aszalt szilvát, fokhagymát, megforgathatjuk snidlingben, petrezselyemben, fokhagymás tejfölben, de pépesített olívabogyókrémmel is fantasztikus!


Inspiráció: Fűszeres Eszter: Zsidó konyha itt és most


3 megjegyzés:

  1. Hmmmmmm, én is sajtimádó vagyok :))) Diétás vacsinak csak tészta nélkül, magában sütöm, kicsi sült padlizsánnal - legalább hetente egyszer :D
    Nagyon szép a fotód!

    VálaszTörlés