Egyéb érdekességek...rólam

2010. augusztus 15., vasárnap

Bagettek öregtésztával...

Bagettek öregtésztával...



... mert házi péksüteményt sütni jó. Imádom a frissen sült bagettek illatát!



 Hozzávalók:



a Graham öregtésztához:


  • 50 dkg Graham liszt
  • 400-450 ml víz
  • 1 tk méz
  • 1 tk só
  • 1 dkg friss élesztő


a teljes kiőrlésű bagettekhez:


  • 20 dkg  Graham öregtészta
  • 1, 2 dkg friss élesztő
  • 2 tk só
  • 50 dkg Graham liszt
  • 0,5 dl olaj
  • 1 ek méz
  • kb 1,5 dl víz vagy savó
  • kb 1,5 dl tej


a finomlisztből készült bagettekhez:


  • 20 dkg öregtészta
  • 1, 2 dkg friss élesztő
  • 2 tk só
  • 50 dkg finomliszt
  • 0,5 dl olaj
  • 1 ek méz
  • kb 1,5 dl víz vagy savó
  • kb 1,5 dl tej


Elkészítése:


az öregtészta:



A hozzávalókból lágy tésztát dagasztottam, egy műanyag edényt kikentem olíva olajjal, beletettem a masszát, leterítettem konyharuhával, és 12 órán keresztül hagytam a konyhaasztalon. Először a tészta megkelt, majd visszaesett. Ezután a masszát két részre osztottam. Egyik részét lefagyasztottam, a másikat pedig kiolajozott műanyag fedeles edénybe tettem, és felhasználásig a hűtőben tároltam.



a teljes kiőrlésű és a finomlisztből készült bagettek:



A fenti hozzávalókból a robotgép dagasztóspiráljával hólyagos tésztát dagasztottam, kelesztőtálban hagytam duplájára kelni. Ezután átgyúrtam a tésztát, és 5 darabra osztotta.Mindegyiket hosszú rúddá nyújtottam, és a lyukacsos bagettformába helyeztem. Hagytam őket a duplájára kelni. Sütés előtt alaposan lepermeteztem őket vízzel, majd 200 °C-ra előmelegített gőzös sütőben megsütöttem őket (kb. 20-25 perc lehetett).

    Megjegyzés: Az alapreceptek ízlés szerint variálhatók friss fűszerekkel, magvakkal!


    Ihelt: Limara

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése