Egyéb érdekességek...rólam

2010. augusztus 15., vasárnap

Moha Konyha öregtésztája mézzel készítve



Hozzávalók:

  • 50 dkg finomliszt (BL 80)
  • 350 ml víz
  • 1 tk méz
  • 1 tk só
  • 1 dkg friss élesztő

Elkészítése:

  1. A hozzávalókból lágy tésztát dagasztottam, egy műanyag edényt kikentem olíva olajjal, beletettem a masszát, leterítettem konyharuhával, és 12 órán keresztül hagytam a konyhaasztalon.
  2. Először a tészta megkelt, majd visszaesett.
  3. Ezután a masszát két részre osztottam. Egyik részét lefagyasztottam, a másikat pedig kiolajozott műanyag fedeles edénybe tettem, és felhasználásig a hűtőben tároltam.

Megjegyzés: Moha receptjét annyiban módosítottam, hogy cukor helyett mézet használtam /nála egyébként nagyon jó fázisképeket találhattok/. Moha azt írja, hogy  a tésztát 7-10 napig használhatjuk. Ha pedig lefagyasztanánk, akkor a felhasználás előtt sima hűtőben engedjük ki, és utána használjuk fel a péksüteményünk elkészítéséhez. Kedves Moha! Köszönöm a receptet!

1 megjegyzés: