Egyéb érdekességek...rólam

2010. augusztus 29., vasárnap

Túrós pogácsa és stangli



Tudoooom, tudooooom megint pogácsa, de hát annyira  finoooooom, és nagyon izgatta a fantáziámat ezen a héten, hogy Harmathy Ildikó juhtúrós pogácsa receptje milyen lehet tehéntúróval elkészítve (a családomban ugyanis nem mindenki rajong a juhtúróért). Jelentem --> ISTENIIIIII :-) Nagyon jó recept, nem kell vele sokat foglalkozni, az idő nagy részét a hűtőben tölti. Biztos fogok még többször is ilyet sütni, és már gondolkodom az újabb ízkombinációkon!

Hozzávalók:
  • 50 dkg túró
  • 20 dkg márkázott vaj (most margarinnal készítettem)
  • 2 egész tojás (+ 1 tojássárga vagy fehérje a pogik tetejének megkenéséhez)
  • 50 dkg rétesliszt (és amennyit még felvesz az összedolgozás során)
  • 1 dl tej
  • 1 ek. méz
  • 1 ek rétesliszt
  • 5 dkg friss élesztő
  • köménymag, szezámmag a szóráshoz



Elkészítés:


1. A langyos tejet, a mézet, az 1 ek. réteslisztet és a szétmorzsolt élesztőt összekevertem, kb 15 perc alatt felfuttattam.

2. A túrót és a margarint összemorzsoltam, majd hozzáadtam egyenként a 2 tojást, és a liszt 1/3-át.

3. Hozzáadtam a felfuttatott élesztőt és apránként a maradék lisztet, sót. Jól összedagasztottam.

4. Kelesztőtálba tettem, és lezárt tetővel 1 éjszakán át a hűtőben pihentettem.

5.Másnap délelőtt még egyszer átdolgoztam a tésztát, 15 percet szobahőmérsékleten
pihentettem, ezután 1,5 cm vastagságúra nyújtottam, majd stangli és pogácsaformákat szaggattam. Közben 180 °C-ra előmelegítettem a sütőt.

6. A pogácsák és a stanglik tetejét megkentem tojássárgájával. Megszórtam egész köménymaggal, szezámmaggal, ezután forró sütőben készre sütöttem.


Megjegyzés: Káposztaleves mellé ettük!

2 megjegyzés: