Egyéb érdekességek...rólam

2010. augusztus 22., vasárnap

Tökös-mákos sütemény aszalt szilvával



Hozzávalók:

  • 60 dkg gyalult tök
  • 25 dkg darált mák
  • 55 dkg rétesliszt
  • 25 dkg negyedekbe vágott aszalt szilva (vagy 1 üveg magozott meggy, lecsepegtetve)
  • 2,5 dl olíva olaj
  • 1 citrom reszelt héja, 0,5 citrom leve
  • 1 ek rum (vagy aroma)
  • 1 tk fahéj
  • 1 csomag sütőpor
  • 30 dkg méz (akácmézet használtam)
  • 6 egész tojás
  • a tepsi kikenéséhez vaj vagy margarin

Tepsi mérete: kb 30 x 40 cm

Elkészítése rendkívül egyszerű. Összekeverjük a száraz hozzávalókat, majd a tojásokat a mézzel, olajjal, citromlével,rummal. A kétféle keveréket elegyítjük, végül pedig hozzákeverjük az aszalt szilvát és a gyalult tököt is. Kivajazott tepsibe öntjük, kb. 180 °C-ra előmelegített sütőben megsütjük. Tűpróba! Nálam kb. 30-35 perc lehetett!



Megjegyzés: Keverhetünk bele aszalt szilva helyett akár meggyet, mazsolát, aszalt áfonyát is! Sokáig friss marad. Vanília fagylalt kíséretében tálaltam! Mákkedvelőknél tuti a siker! :)

Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szerinted mák helyett lehetne bele diót tenni? Vagy azzal már túl olajos lenne?
    Tegnap megsütöttem a másik cukkinis sütidet (aminek az eredetije Imbisznél található). Feltűnt, hogy réteslisztet használsz a tésztákhoz. Van ennek valami különös oka? Mert nem szokványos, hogy az ilyen kevert tésztáknál a liszt teljes mennyisége rétesliszt legyen.

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Pont ma próbáltam ki ezt a sütit dióval, és úgy módosítottam a receptet, hogy 20 dkg darált diót tettem bele, és az olíva olaj mennyiségét lecsökkentettem 2 dl-re. Aszalt szilva helyett 1 üveg meggyet és mazsolát kevertem a tésztába. Nagyon finom lett, nem olajos, hanem finom puha! Felteszem ezt a receptet is nemsokára, készítsd el nyugodtan, nálunk nagy sikere volt! Ha esetleg elkészíted, légyszi írd meg feltétlenül, hogy neked hogy sikerült. Nagyon kíváncsi vagyok rá!!! :)

    Rétesliszt: a nagyanyámtól tanultam, hogy ez a mákos-tökös, illetve a cukkinis változat sokkal ízletesebb, puhább tésztájú lesz rétesliszttel. Az ő tanácsára készítem így, de szerintem finomliszttel is működni fog! Próbáld ki, ha szeretnéd (bevallom, hogy én még sose próbáltam azzal)! Kíváncsi vagyok rá, hogy milyen lesz! Írd meg légyszi, ha kipróbálnád!

    Remélem tudtam segíteni a válaszommal?! Jó sütögetést neked!

    Mézigörl (Orsi)

    VálaszTörlés
  3. És nagyon finom is!!! :) Nálunk másnapra semmi nem maradt a nagy tepsis adagból.Az újabb rendelést is megkaptam már rá!:):)

    VálaszTörlés
  4. A tököt is szeretem, a mákot pedig méginkább. De hogy a kettőt sütiben még nem mertem összehozni... nem is értem miért... Meggyőztél ezekkel a fotókkal, felteszem a listámra a soron kívül elkészítendők közé! :))

    VálaszTörlés
  5. Helyes, helyes...tessék kipróbálni!!! Én is így voltam az elején a tökkel és a mákkal...aztán bátraké lett a szerencse! :) Gondoltam, ha a rétesben megférnek, akkor sütiben miért ne?! Ha megsütöd esetleg valamikor, kíváncsi vagyok, hogy ízlett-e? Nálunk elkapkodták "secc-perc" alatt! Mézigörl (Orsi)

    VálaszTörlés