Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 21., kedd

Szilvás crumble...

Szilvás crumble...



...  annyira jó ez a süti, hogy a héten már másodszorra készítem. Ma a szilvás változata került sorra egy kevés dióval, zabpehellyel és rummal megbolondítva. Sűrű natúr joghurttal ettük, de a bátrabbak vaníliafagyival, tejszínhabbal is kínálhatják.



Hozzávalók:



a morzsához:



  • 10 dkg tk. tönkölybúza liszt
  • 5 dkg finomra hengerelt zabpehely
  • 5 dkg durvára vágott dió
  • 5 dkg barna cukor vagy nyírfacukor
  • 10 dkg hideg vaj
  • 1 csipet só



a gyümölcsös részhez:



  • 600 g szilva, negyedekre vágva
  • 0,5 dl narancslé vagy citromlé vagy rum
  • 2-3 tk fahéj
  • 2-3 ek méz vagy barna / nyírfacukor
  • 1 púpos ek kukoricaliszt



Elkészítése: 


Előmelegítettem a sütőt 180°C-ra és kivajaztam egy 20x30 cm-es tűzálló tálat.  A szilvákat negyedekre vágtam. Beleszórtam őket a tálba, meglocsoltam rummal, mézzel, megszórtam fahéjjal és kukoricaliszttel. A kockákra vágott hideg vajat gyorsan elmorzsoltam a liszttel, a cukorral, a zabpehellyel, a dióval és a sóval. Akkor jó, ha morzsás, darabos lesz a végeredmény! Késes robotgéppel, ha van, érdemes dolgozni, utána pedig egy kicsit kézzel összenyomkodni a tésztát. A morzsát rászórtam a gyümölcsre, betoltam a sütőbe, és nagyjából 30 pecig sütöttem. 
 
 

4 megjegyzés:

  1. Most kaptam egy láda szilvát, és ez annyira jól néz ki, hogy megcsinálnám! :)
    Két kérdésem lenne, az egyik az, hogy milyen az a finomra hengerelt zabpehely? Nekem most ilyen aprószemű van itthon, még azzal kell valamit csinálni?
    A másik kérdés, mit használhatnék szerinted kukoricaliszt helyett? Olyanom nincs..
    Előre is köszi a választ! :)

    VálaszTörlés
  2. Szemi! Az apró szemű, az a finomra hengerelt! :-D Pudingport, mondjuk vaníliásat, vagy sima lisztet, de az sem baj, ha kihagyod. :-D

    VálaszTörlés
  3. Na, ennyivel is okosabb lettem zabpehely ügyben! :))
    Köszi a segítséget, megyek sütni. :))

    VálaszTörlés