Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 27., hétfő

Lenmagos teljes kiőrlésű tönköly baguette...




... mióta meg van a kenyérsütőgépem, bevallom, ellustultam. Szeretek kézzel dagasztani, érezni a tészta állagát, és persze egy stresszes nap után jó feszültséglevezető is, de mostanában, idő hiányában a dagasztást (sokszor a kelestést is) rábízom. Érdekes, másra nem használom, a benne sütött kenyeret pedig nem szeretem. Anno még ajándékba kaptam, én soha nem vettem volna ilyesmit, mert szerintem felesleges. Ha már meg van, azért használom, ne csak porosodjon... Amúgy sokkal jobban megéri egy többfunkciós robotgép...


A baguettek pedig még mindig teljes kiőrlésűek... 
 


Hozzávalók:


  • 50 dkg tk. tönkölybúza liszt
  • 3 ek. lenmag vagy lenmagpehely + a szóráshoz
  • 0,5 dl olaj
  • 1,5 dl savó
  • 1,5 dl tej
  • 1 ek. almaecet
  • 2 tk. tengeri só
  • 2,5 dkg friss élesztő



Lenmagos teljes kiőrlésű tönköly baguette...


Elkészítése:


A kenyérsütőgép üstjébe először a nedves, majd a száraz alapanyagokat teszem. 1,5 órás dagasztás-kelesztés programra kapcsolok. Ha a tészta állaga megkívánja néhány evőkanál tejet vagy savót lehet még hozzá adni. A masszát átdolgozom, három részre osztom, formázom, a baguettesütő-formába teszem. Letakarva, langyos helyen duplájára kelesztem. Vízzel lepermetezem, lenmaggal megszórom, és mehet is a 200˘C-ra előmelegített, gőzös sütőbe. Nagyjából 20 perc kell nekik. Hagyom őket a formában kihűlni, és lehet is harapni...

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése