Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 23., csütörtök

Lilahagymával marinált paprika...

Lilahagymával marinált paprika...



...  lehűtve előételként vagy húsokhoz köretnek ajánlom. Oda-vissza vagyok érte...



Hozzávalók:


  • 8 nagyobb kápia paprika
  • 1 nagyobb lilahagyma, vékonyan felkarikázva
  • ízlés szerint friss kakukkfű
  • ízlés szerint frissen őrölt fekete bors
  • ízlés szerint tengeri só
  • 1,5 dl extra szűz olívaolaj
  • 0,5 dl fehérborecet


Elkészítése:
 

A megmosott paprikákat sütőpapíros tepsire tettem, 200°C-ra előmelegített sütőben addig sütöttem őket, míg a héjuk egy kissé feketedni nem kezdett. Tálba tettem őket, a tálat légmentesen letakartam alufóliával. 20 perc elteltével eltávolítottam a magjukat, héjukat. 1 cm-es csíkokra vágtam őket. Steril üvegbe töltöttem egy réteg paprikát, egy réteg hagymát. Ezután friss kakukkfű és egy kevés őrölt bors következett...és így tovább addig, míg az alapanyagokból futotta. Összekevertem az olajat, az ecetet és egy kevés sót, majd a marinádot az üvegbe töltöttem. Kicsit megütögettem az üveget, hogy ne maradjon benne levegő. Rátettem a tetőt, és ment is a hűtő legmélyére legalább 3 napra érlelődni.



Érdemes triplázni az adagot, mert gyorsan párolog!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése