Egyéb érdekességek...rólam

2012. augusztus 18., szombat

Magos, rozsos zsemle fokhagymás, kapros krémsajttal...

Magos, rozsos zsemle...




"Egy barátság stabilitását mindig a negatív megmérettetés mutatja meg. Madarat tolláról, embert barátjáról..."

(Csernus.I.)



Hozzávalók:



a zsemlékhez:



  • 15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 15 dkg öregtészta Graham lisztből
  • 20 dkg tk. tönkölybúza liszt
  • 3,5 dkg friss élesztő
  • 3 ek. lenmag
  • 3 ek. szezámmag
  • 4 dkg dió, durvára vágva
  • 4 dkg tökmag, durvára vágva
  • 4 dkg napraforgómag, durvára vágva
  • 1 ek. almaecet
  • 1 tk. méz
  • 2-3 tk. só
  • 1 dl savó
  • kb. 1,5-2 dl víz



a krémsajthoz:



  • 250 g fetasajt
  • 250 g házi krémsajt
  • nagy csokor kapor, felaprítva
  • ízlés szerint 1-1,5 fej zúzott fokhagyma
  • só, frissen őrölt bors



Fokhagymás, kapros krémsajt...



Elkészítése:



A kenyérsütőgép üstjébe tettem először a folyékony, majd a száraz hozzávalókat - az olajos magokat kivéve. Dagasztás-kelesztés programra kapcsoltam. Miután a tészta megkelt, átdolgoztam, belegyúrtam a magokat. 7 részre vágtam, zsemléket formáztam. A tetejüket kereszt alakban bevágtam. Sütőpapíros lemezen duplájára kelesztettem őket. A tetejüket vízzel lespricceltem. 200˘C-ra előmelegített, gőzös sütőben sültek nagyjából 20 percet. Rácson hagytam őket kihűlni. 

A krémsajt hozzávalóit jól kikeverjük, fogyasztás előtt néhány órára hűtőbe tesszük, hogy az ízek jól összeérjenek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése