Egyéb érdekességek...rólam

2012. május 1., kedd

Kakaós csiguszok...



...túrós - olajos tésztából. Ezek a csiguszok biztosan nem nyernek helyezést a csiga szépségversenyen, mondjuk egy ételnél, nekem sosem a kinézete a fontos. Finom legyen, és kész! :-D Finomnak bizony finom, emellett hipp-hopp összedobható. Ideális lustáknak, sütni nem tudóknak, kezdő konyhatündérkéknek, állandó időhiányban szenvedő háziasszonykáknak... Este is elkészíthető, szeletelve tegyük a sütőpapírral kibélelt tepsire, végül be a hűtőbe. Reggel csak ki kell venni, betenni az előmelegített sütőbe, és már lehet is enni! Mondjuk egy bögre tejjel, habos kakaóval, vagy kávéval. Nah jó, befejeztem, mert mindjárt megint éhes leszek! :-D Vigyázat ezek a csiguszok gyorsan a szánkba másznak! :-D Szerintem a közepe a legfinomabb, mindig azt hagyom utoljára...:-D


Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 25 dkg liszt
  • 0,5 dl tej
  • 0,5 csomag sütőpor
  • 10 dkg házi vaníliás porcukor
  • 5 ek. olaj
  • egy nagy csipet só


a töltelékhez:

  • vaj a kenéshez
  • 100%-os kakaópor
  • porcukor


Elkészítése:


A túrót villával összetörjük, rászitáljuk a porcukrot. Hozzáadjuk a tejet és az olajat, majd a sütőport, a lisztet és a sót. Tésztává gyúrjuk, téglalappá nyújtjuk. Megkenjük vajjal, rászitáljuk a kakaóporral elvegyített porcukrot. Feltekerjük, éles késsel vagy cérnával 1 cm-es szeletekre vágjuk. A csiguszokat sütőpapírral kibélelt tepsire sorakoztatjuk, és 180°C-ra előmelegített sütőbe tolva nagyjából 20-25 perc alatt megsütjük. 


Forrás: Bors & Pepper


5 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon finom lehet, már én is tervezem ugyanezt a receptet. Jó, hogy nem kell keleszteni:)

    VálaszTörlés
  2. Már attól is megkívántam, ahogyan bevezetted:)::) Nagyon egyszerű, és ami igaz, hogy legyen finom, akármilyen is lett külalakra.Végre valaki meri vállalni!!Köszi!!!

    VálaszTörlés
  3. Mézigörl!
    Nagyon guszta lett. Most ismertem csak rá a receptre, egy éve írtam és micsoda utat járt be:-)))Örülök, hogy neked is tetszett:-)))
    Az eredeti recept a Vidék íze 2009. februári számában jelent meg:-))

    VálaszTörlés
  4. ez egy örök kedvenc nálunk, már készítettem buktának is, nagyszerűen működik abban is :)

    VálaszTörlés