Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 14., vasárnap

Szilvás-mákos lepény




Hálás tészta a túrós-olajos tészta, hamar összeáll, könnyen formázható és nem szárad ki hamar. Én csak most készítettem ilyet először, de azt hiszem nagyon rákaptam.

Az újságosnál a kezembe került az Essen & Trinken Magazin augusztusi száma, belelapoztam, és nagyon megtetszettek az aktuális receptjeik, köztük ez a szilvás-mákos sütemény is. Persze - szokásomhoz híven - egy kicsit átalakítottam, de azért nagy vonalakban maradtam a Magazin által közölt receptnél.

Nagy és kalóriadús adag, egy kisebb szelet egy főre bőven elég. És azt már nem is kell írnom ugye, hogy mennyire finom...


Hozzávalók:


a mákos masszához:

  • 500 ml tej
  • 125 g nádcukor
  • 60 g méz
  • 300 g őrölt mák
  • 100 g búzadara
  • 150 g lágy vaj
  • 2 tojás (M-es méretű)
  • 1 tk. reszelt citromhéj
  • 3 ek. citromlé
  • 1 tk. őrölt fahéj
  • 50 g mazsola

a szilvás részhez:

  • 1,5 kg szilva magozva, négybe vágva
  • 100 g szilvalekvár

a túrós-olajos tésztához:

  • 250 g túró
  • 1/2 tk. őrölt fahéj
  • 100 ml tej
  • 125 ml olaj
  • 200 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 200 g finomliszt
  • 4 tk. sütőpor




Elkészítése:


A mákot a tejjel, a cukorral, a mézzel, a sóval, a citrom levével, héjával és egy csipet sóval felfőzzük, hozzáadjuk a búzadarát és 7-8 percig tovább főzzük. Félretesszük, hogy teljesen hűljön ki, majd belekeverjük a lágy vajat és a két tojást. 
A tészta hozzávalóiból egy könnyen formázható, de nem ragadós bucit gyúrunk. Lisztezett deszkán akkorára nyújtjuk, hogy egy 30x40 cm-es tepsit kibélelhessünk vele. 1 cm-es magasságban készítsünk neki peremet.

Simítsuk rá a tésztára a máktölteléket, rakosgassuk rá a felnegyedelt szilvákat, majd 200°C-ra előmelegített sütőbe tolva 35-40 perc alatt süssük meg. A lekvárt egy kevés vízzel felmelegítjük, majd a lepényre kenjük (ez a lépés elhagyható, elég édes lesz enélkül is). Türtőztessük egy kicsit magunkat, mert ez a sütemény csak hidegen szeletelhető! :-D


Forrás: Essen & Trinken Magazin 2011. augusztusi száma


* A túrós-olajos tészta és a belőle készült sütemény állagban a kelt tésztára hasonlít, de természetesen nem kell keleszteni. A tészta rugalmas, és csak frissen jó igazán. A tészta lisztből, sütőporból, tehéntúróból, olajból, cukorból, tejből és/vagy tojásból áll. Ebből a tésztából kiváló aprósüteményeket, pitéket, lepényeket süthetünk. (Dr. Oetker: A sütés öröme)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a süteményed! Igencsak szeretem a mákot és a szilvát is ! Most olyan receptet találtam ahol mák és szilvalekvár a főszereplő, rövidesen kipróbálom ! Szerintem mire megsül ez a tészta a szilva itt is olyan mint a lekvár és az nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés