Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 2., kedd

Kókuszos, málnás, mézes muffin



Úgy 2 havonta rám tör a "muffin láz", és akkor hetente többször is sütök, a legkülönfélébb ízvariációkban. Most is éppen ezt az időszakomat élem, így megint muffint készítettem. Ribizli és zabpehely helyett málnával és kókusszal, a méz természetesen mindig állandó szereplő. :-D A tésztája pedig azért is nagyszerű, mert nem száraz, fullasztó, és másnap is klasszul élvezhető. Nyugodtan be lehet dobni a táskába tízóraira, uzsira is a rohangálós, sűrű hétköznapokon. :-))


Jó étvágyat kívánok hozzá!


Hozzávalók:

  • 10 dkg Graham liszt
  • 10 dkg finomliszt
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 2,5 tk. sütőpor
  • 1 csipet só
  • 5 dkg barna cukor
  • 5 dkg méz
  • 1 dl olaj
  • 125 g málna (friss vagy fagyasztott)
  • 2,5 dl tej
  • 2 tojás

Elkészítése:


A cukrot és a mézet a tojásokkal habosra kevertem, az olajat, ezután a tejet fokozatosan dolgoztam hozzá. A lisztet, a kókuszreszeléket a sóval és a sütőporral összevegyítettem, majd a nedves részhez kevertem. Nem kell precízen összekeverni, mert úgy lesz "szellős" a muffinunk, ha csak nagyjából dolgozzuk össze a hozzávalókat. Nyugodtan maradhatnak benne csomók is. A málnát is beleszórtam, majd szilikonos muffin-formákba adagoltam, és 180°C-ra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem (tűpróba!).
 
 

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ez a muffin, kedvem lenne beleharapni!!! Nálam olyan veszély nem fenyegetné, hogy kiszáradna másnapra, mert nem tudok annyit sütni, hogy maradjon belőle.:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta , igen finom lehet a kókusz és málna együtt!

    VálaszTörlés