Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 19., péntek

Cukkinis, gerslis lecsó



A lecsóról nem tudnék lemondani. Nem készítem gyakran, de ha rám jön a lecsóevés, akkor nagy adagot főzök belőle, hogy másnapra is bőven maradjon. Ez most egy cukkinis változat, de akár ki is lehet hagyni belőle.  Dúsabbá lehet tenni házi kolbász karikákkal, vagy akár gombával is, de ebben a formában is megállja a helyét. 


Jó étvágyat kívánok hozzá!



Hozzávalók:

  • 2 nagy hagyma, felaprítva
  • 1 nagy zsenge cukkini, karikákba, majd negyedekbe vágva
  • 5 nagyobb paradicsom, felkockázva
  • 6-7 nagyobb paprika, felkockázva
  • 200 g gersli
  • pirospaprika, só, frissen őrölt fekete bors
  • olaj

Elkészítése:


A hagymát olajon megpirítom, megszórom pirospaprikával. Rádobtam a paradicsomot, pár perc elteltével a paprikát és a cukkinit is. Sózom, borsozom, majd néhány percet fedő alatt párolom. Nem szoktam hozzá folyadékot tenni, mert a zöldségek sok levet eresztenek. Beleöntöm a gerslit, és a lecsót addig párolom, míg a gersli roppanósra nem puhul. Frissen sült kenyeret ajánlok hozzá!



3 megjegyzés:

  1. Rizzsel már hallottam, pufival is remek lehet a lecsó ;-)

    VálaszTörlés
  2. Végem van ettől a kajától. :)
    Már a fészbukon is nyeltem a nyálam, egyszerűen imádom! :D

    VálaszTörlés
  3. Tetszik ez a gerslis verzió! Elvittem az ötletet :) köszöntem

    VálaszTörlés