Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 25., csütörtök

Tortilla



Annak ellenére, hogy a mexikói konyha közel áll a szívemhez, étteremben sokszor eszem, itthon valahogy (eddig) ritkán készítettem. A hétvégén végül vettem a bátorságot: tortillát sütöttem, chili con carnet főztem. Először jöjjön a tortilla receptje, amit lényegében a Kifőztünk Magazin 2011. augusztusi különszámából lestem el. A változtatásom csupán annyi volt, hogy fele arányban használtam a kukorica és a finomlisztet. A tészta azonnal összeállt, és rendkívül egyszerű volt vele dolgozni. Szuper recept, csak ajánlani tudom!

Hozzávalók:

  • 300 g kukoricaliszt
  • 300 g finomliszt (BL 55)
  • 2 tk. só
  • 2 tk. sütőpor
  • 4 ek. olívaolaj
  • 4 dl langyos víz

Elkészítése:


A liszteket összekevertem a sóval és a sütőporral, hozzáöntöttem a vizet és az olajat, ezt követően az egészet összedolgoztam. Folpackkal letakarva fél órát pihentettem - addig előkészítettem a chili con carnet - majd 16 részre osztottam, gömböcöket formáztam, és letakarva újabb fél órát pihentettem. Jól belisztezett deszkán mindegyik golyóbist 2-3 mm vékonyra nyújtottam, és száraz serpenyőben hólyagosodásig sütöttem. Megfordítottam, és a másik felét néhány másodpercig sütöttem. Konyharuhával letakarva hagytam őket kihűlni. Ha másnapra is marad netán, zacskóba téve megőrzi a frissességét.


2 megjegyzés: