Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 26., péntek

Citromos, vaníliás szederlekvár



Szerdánkén mindig kilátogatok a keszthelyi piacra, mert úgy szeretek alkudozni az árusokkal, illetve nézelődni a friss zöldségek és gyümölcsök között. Igaz, nekünk is hatalmas kertünk van, tele minden földi jóval, de nagy bánatomra szedrünk még nincs. Hétről-hétre megakadt a piacon a szemem a friss, érett szederhalmokon, de az ára eddig visszatartott. Az elmúlt szerdán végre - egy kis alkudozás után - a számomra még kifizethető áron jutottam néhány kiló szederhez. Rögtön tudtam, hogy a kedvencemet a citromos, vaníliás szederlekvárt fogom elkészíteni belőle.


Hozzávalók:


  • 3 kg szeder
  • 1,5 kg házi vaníliás cukor
  • 2 vaníliarúd kikapargatott magjai
  • 2 citrom leve
  • 3 dzsemfix 3:1

Elkészítése:


A szedret megmostam, botmixerrel leturmixoltam. Hagytam azért benne nagyobb szemeket is, mert szeretem, ha vannak a lekvár darabos. Feltettem főni a citromlével és a vaníliarúd magjaival. Miután megpuhult a szeder, hozzáadtam a cukrot, és addig főztem, míg a cukor elolvadt, a lekvár pedig egy kissé besűrűsödött. Beletettem a dzsemfixet, a továbbiakban pedig a dzsemfix hátoldalán lévő leírást követtem. A lekvárt tiszta üvegekbe töltöttem, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni.


1 megjegyzés: