Egyéb érdekességek...rólam

2011. július 16., szombat

Sárgabarackos - mandulás bisztrótorta kardamomos-fahéjas tejföllel



Már korábban kinéztem ezt a desszertet a Good Food-os könyvecskémből, és alig vártam, hogy végre érjenek a kertünkben lévő sárgabarackok. Végre eljött az idő, a fák ontják az érett gyümölcsöket, én pedig gyorsan megsütöttem ezt a bisztrótortát. Némileg változtattam csak a recepten, készítettem hozzá egy bársonyosan selymes mézes, fahéjas, kardamomos öntetet , de meglocsolhatjátok helyette juharsziruppal is. Eszméletlenül finom lett! :-DD Apropó szerintem mandulafagyival és tejszínhabbal is szuper lehet! :-DDD


Hozzávalók:

  • 370 g előre kinyújtott leveles tészta
  • 50 g darált mandula
  • 900 g érett, friss sárgabarack, negyedelve és kimagozva
  • méz a locsoláshoz

a tejfölös öntethez:
  • ízlés szerint méz, fahéj, kardamom
  • 375 g tejföl

Elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt 220°C-ra. A kb. 15x15 cm-es négyzetekre vágott tésztát fektessük sütőpapírral bélelt sütőlemezre. Fektessük rá a sárgabarackokat, csorgassunk rá mézet, szórjuk meg darált mandulával, és süssük 20-25 percig, amíg a tészta aranysárga nem lesz. A tejfölös öntethez ízlésünk szerint keverjük össze a hozzávalókat, tegyük hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek.

Forrás: Good Food Magazine: 101 csábító desszert - némi módosítással.


2 megjegyzés:

  1. Milyen egyszerű és milyen nagyszerű lehet!!! Imádom, ha a sütikben kissé szottyosra sül a sárgabarack :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon különlegesen finom édességet készítettél!
    Megkérlek nézzél be hozzám, van számodra egy meglepetésem!

    VálaszTörlés