Egyéb érdekességek...rólam

2011. július 31., vasárnap

Házi krémsajtos - spenótos tortellini paradicsom mártással

A még nyers tortellinik.


Még mindig dúl nálam a "házi krémsajt láz", ha lehet így fogalmazni. Szinte mindenbe használtam már: a fagyitól kezdve a pohárkrémig bezárólag. Maradt még egy kevés az utolsó csepegtetésből, ami sürgős felhasználásra várt. Mivel volt néhány szabad órám, gondoltam előre dolgozom egy kicsit, hogy vasárnap délelőtt tovább lustizhassak, és ne kelljen olyan korán felkelnem ebédet készíteni. Házi tortelliniket készítettem spenótos töltelékkel, amiket éjjelre lefagyasztottam. Másnap csak elkészítettem a mártást, kifőztem a tésztát, és már tálaltam is az ebédet.

Érdemes egy nagyobb adagnak nekiállni, mert a fagyasztóban eláll néhány hétig, és ha idő szűkében vagyunk bármikor elővehetjük. Bármilyen töltelékkel, mártással fenséges! :-D

A házi tészta készítéstől pedig nem szabad megijedni, megéri a ráfordított energiát, mert a bolti tésztával még köszönő viszonyban sincsenek. Egyébként pedig szép dicséreteket zsebelhetünk be érte a jóllakott családtagjainktól. :-))


Hozzávalók:

  • 3 tojásból házi tészta (az itt látható módon elkészítve)
  • 150 g házi krémsajt
  • 2 marék friss spenót, felaprítva
  • 2-3 ek. főzőtejszín
  • frissen őrölt fekete bors
  • frissen reszelt szerecsendió
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • olívaolaj
  • 10 g reszelt parmezán




a mártáshoz:

  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 doboz hámozott paradicsom-konzerv (vagy ugyanekkora tömegű friss, érett, hámozott paradicsom)
  • 1 babérlevél
  • olívaolaj
  • frissen őrölt fekete bors
  • 1 csokor friss bazsalikom, összetépkedve
  • ízlés szerint reszelt parmezán





Elkészítése:


Először a tölteléket készítettem el. Ehhez olívaolajon a fokhagymát megpirítottam, rádobtam a friss spenót leveleket, sóztam, borsoztam, szerecsendióval fűszereztem. Amint a spenót összeesett, hozzáadtam a krémsajtot, a tejszínt és a reszelt parmezánt, majd az egészet összeforraltam. Szükség szerint utána ízesíthetünk.

A tésztát elkészítjük (az itt látható módon), majd fél órát folpackba csomagolva pihentetjük. Tésztagéppel 3-as fokozatig állítva vékony lappá nyújtjuk, nagy méretű pogácsa szaggatóval köröket szaggatunk. Kiskanálnyi tölteléket töltünk mindegyik közepébe, ecsettel a széleit benedvesítjük, félbehajtjuk, majd villával a széleit lenyomkodjuk, félbehatjuk, és kialakítjuk a tortellini formát. 

A mártáshoz olívaolajon megpirítjuk a hagymát, fokhagymát. Hozzáadjuk a paradicsomot, a babérlevelt, sózzuk, borsozzuk. Ízlés szerint lehet mézzel édesíteni, én azonban savanykásan szeretem a mártást. Összeforraljuk, ezután hűlni hagyjuk. 

A tortelliniket sós forró vízben al dente-re főzzük, leszűrjük. Szoktam néhány csepp olívaolajat tenni a vízbe, hogy ne ragadjanak a tortellinik össze. Tányérra halmozzuk,  mártást szedünk a tetejére, megszórjuk frissen aprított bazsalikommal és reszelt parmezánnal.


3 megjegyzés:

  1. Naggyon jól néz ki! A házi tésztának valóban nincs párja,megéri elkészíteni. Én is mindenhez gyúrni szoktam.

    VálaszTörlés
  2. Guszta.
    a házi tészta készítésétől való igaz nem kell félni, de azért valamilyen tésztagép csak dukál segítségül. másképp azért igencsak ritka madár (tavaly egyszer készítettem, azóta csak bíztatom magam)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta. A tésztakészítéshez meghoztad a kedvem. :)

    VálaszTörlés